Index Vakbarát Hírportál

Hatvankét fát vágnak ki a Szentendrei úton

július 13., 09:32 Módosítva: 2019.07.13 19:23
12261

A Szentendrei úton körülbelül két HÉV-megállónyi szakaszon ígértek februárban felújítást. A munkálatok megkezdése megcsúszott, viszont közben az adott szakaszon szürke jelölésekkel látták el az ott lévő fasort. Úgy néz ki, a felújítás lassan megkezdődik, ennek pedig több tucat öreg fa látja majd a kárát.

Tovább

Benne volt a rendszerben egy tragédia

július 12., 07:23 Módosítva: 2019.07.13 00:25
261
A Hableány katasztrófáját mai tudásunk szerint a nagy hajóforgalom idején elkövetett emberi hiba okozta. A történtek tisztázása és a felelősség megállapítása még hosszú időbe telhet, az azonban kijelenthető, hogy minél tisztábbak a viszonyok és minél ésszerűbb a szabályozás, annál kisebb az esély az emberi mulasztásra. Ebben a cikkben a Duna budapesti szakaszának hajóforgalmával kapcsolatos legfontosabb tényeket és problémákat foglaljuk össze, amelyeknek külön-külön és együtt közük lehetett a tragédiához vezető helyzet kialakulásához.

A dunai hajózást gazdasági szempontból alapvetően három, valamennyire elkülönülő szegmensre lehet bontani:

  • az egyik az önjáró vagy kicsi tolóhajók által tolt óriási, hosszú uszályok formájában megjelenő vízi áruszállítás. Az ilyen hajók alapvetően csak áthaladnak Budapesten;
  • a szállodahajók, amelyek tipikusan külföldi cégek tulajdonában vannak, és több hetes utak részeként érintik Budapestet;
  • és a kisebb városnéző hajók, amelyek magyar cégek tulajdonában küzdenek egymással a Budapestre látogató turistákért, valamint az esküvőkért, céges bulikért és hasonlókért.
Tovább

Az utasok is csak bámulták, ahogy a két biztonsági őr kivonszolja az ájult utast a metróból

július 11., 13:57 Módosítva: 2019.07.12 12:17
696

A metrókocsiban esett össze egy utas kedden, a 3-as metróban. A 444.hu által közzétett videó szerint ezután két biztonsági ember és egy civil ruhás vonszolta ki a férfit a kocsiból, miközben az utasok csak nézelődtek, illetve van, aki elővette a telefonját és mindezt rögzítette.

Az ájulás előzményei nem ismertek, az látszik, hogy a férfi rettenetesen nagy darab, a két megtermett biztonsági őr sem bírja megemelni. A BKV a cikkünk megjelenése után azt írta, hogy „a kedden, 14.55-kor, a Deák téri M3-as metróban, az E5-ös metróvonat 6046-os kocsijából eltávolított utas, – ahogy arról a vele utazó ismerőse tájékoztatta a biztonsági személyzetet –, alkoholmámor miatt volt magatehetetlen. Erről a helyszínen lévő kollégák is meggyőződtek. Hangsúlyozzuk, hogy a férfit – amint erre képes volt – a metróügyeleteshez kísérték, mentőt hívtak hozzá, ami el is vitte.”

Tovább

Kivonult a Lime a Belvárosból

július 11., 13:02 Módosítva: 2019.08.15 10:07
1695

Bekeményített az V. kerület: begyűjtötte a nem szabályosan elhelyezett elektromos rollereket és segwayeket, és csak közigazgatási eljárás után adta vissza, írta a napokban a kerületi sajtó. A Lime válaszul kivonult a kerületből.

Belváros-Lipótváros önkormányzata nemrég hozott rendeletet, ami alapján az elektromos közroller felvétele az utcán közterületi értékesítésnek minősül, erre pedig nincs engedélye a Lime rollermegosztó cégnek. 

A jogszabály alapján a helyi közteresek begyűjtöttek több mint ötven Lime elektromos rollert, valamint néhány segwayt. A kerület célja a közlésük szerint a közterületen sétáló emberek védelme és a szolgáltatás szabályozása volt. A távlati tervekben szerepel, hogy a rollereknek majd dokkolókat alakítanak ki, ahol szabályosan lerakhatók és felvehetők.

A Lime válaszul kivonult

A Lime minden esetben tiszteletben tartja a helyi működési szabályokat és helyi szabályozásokat, írták lapunknak. Az önkormányzatokkal, városvezetéssel és helyi közösségekkel együttműködve igyekeznek a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani felhasználói részére. 

A Belváros döntéséről értesülve, a Lime működési zónájából azonnal kikerült az V. kerület területe, hogy a szolgáltatás megfelelhessen a törvényi előírásoknak. Ez az applikációban is jól látható, ahol piros színnel jelölték meg a kerületet, mint a működési területen kívüli városrészt.

Tovább

Beért az Etele térre az 1-es villamos, de tovább jár mellette a busz

július 11., 12:09 Módosítva: 2019.07.12 05:21
441
Átadták az 1-es villamos új, Fehérvári út és Etele tér közötti szakaszát, a beígért buszhálózati fejlesztéseket azonban minden tájékoztatás nélkül visszavonta a fővárosi önkormányzat és a BKK, ehelyett inkább értelmetlen és pazarló módon üres buszokat közlekedtetnek a villamossal megegyező útvonalon, állítja a Közlekedő Tömeg Egyesület. A szervezet szerint a BKK által visszavont fejlesztésekre szükség van, és mihamarabb el kell indítani a tervezett új buszjáratokat.‬ A BKK még utasforgalmat elemez.

‪Mint az egyesület emlékeztetett, a BKK május közepén társadalmi egyeztetést tartott az 1-es villamos meghosszabbításához kapcsolódóan tervezett buszhálózati változásokról. A tervek között 3 buszjárat fejlesztése szerepelt:‬

  • az új 153-as busz a XI. kerület központi részei és az Infopark, illetve a Kopaszi-gát között,‬
  • az új 203-as busz a Szerémi út térsége és Kelenföld vasútállomás, valamint a Móricz Zsigmond körtér között,‬
  • ‪a módosított 251-es busz pedig Budafok és Kelenvölgy, illetve Kelenföld vasútállomás között biztosított volna közvetlen eljutást.‬

A BKK az egyesület szerint a társadalmi egyeztetés során azt ígérte, hogy az 1-es villamos meghosszabbításával együtt a 3 új buszjáratot is bevezeti, azonban a nyilvánosságra került menetrendi adatokból az látszik, hogy:‬

  • a BKK végül a saját maga által szorgalmazott és a XI. kerület által támogatott fejlesztéseket indoklás és mindenféle tájékoztatás nélkül visszavonta,‬
  • ezzel szemben viszont a BKK érthetetlen módon továbbra is közlekedteti a 103-as buszt, melynek útvonala a meghosszabbított 1-es villamossal szinte teljes egészében megegyezik, lévén a buszjárat korábban épp a most átadott szakasz pótlására jött létre.‬
Tovább

Mindennap 10 percenként jár a reptéri 100E járat július közepétől

július 10., 10:22 Módosítva: 2019.07.10 14:41
890

A 2017. júliusa óta a belváros és a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér között közlekedő repülőtéri buszjárat utasszáma folyamatosan emelkedik, ezért július 14-től a hét minden napján 10 percenként indulnak a buszok - közölte a BKK. 

A BKK már több fejlesztést is bevezetett: a buszok követési időköze 30-ról 20 percre változott, majd a legforgalmasabb hétfő, péntek és vasárnapi napokon napközben már 10 percenként indultak a buszok. A kora reggeli és a késő esti repülőgépekhez eléréséhez igazodva bővült a járat üzemideje, és a belváros felől érkező buszok már közvetlenül a repülőtér indulási szintjére érkeznek. 

Július 14-től pedig tovább sűrítik a 100E közlekedését, már minden nap a repülőtér forgalmához igazodva 10 percenként közlekednek a buszok. A BKK továbbra is figyelemmel kíséri az autóbusz kihasználtságának alakulását és szükség esetén mentesítő autóbuszokat állít forgalomba.

 A járatra egyébként júniustól már mobil applikációban is lehet jegyet venni.

Jövőre szerelhetnek klímát a 3-as metró kocsijaiba

július 9., 17:32 Módosítva: 2019.07.11 13:57
2824

Idén lehet tendereztetés, jövőre elindulhat a kivitelezés – válaszolta Tarlós István főpolgármester egy keddi sajtótájékoztatón arra az újságírói kérdésre, hogy mikor szerelhetnek klímát a 3-as metró felújított orosz kocsijaiba.

Hozzátette, hogy addig meg kell egyezni a gyártó Metrovagonmassal, hogy hozzájáruljon a szereléshez, mert ha nincs hozzájárulás, könnyen ugorhat a kocsikra vállalt 30 éves garancia. Ezért, mondta Tarlós, ha nincs hozzájárulás, nem lesz klíma sem.

Mint hétfőn írtunk róla, a BKV felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel, aminek alapján megvalósíthatónak tűnik a a 3-as szerelvények klimatizálása.

Tovább

Beért az 1-es villamos az Etele térre

július 9., 16:33 Módosítva: 2019.07.10 16:20
2676
Kedd délután 4 órakor elindult a forgalom az 1-es villamos új, Fehérvári út-Etele tér közötti szakaszán. A beruházást Tarlós István főpolgármester adta át kora délután.

A főpolgármester az átadáson elmondta, hogy az 1,7 kilométer hosszú meghosszabbítást 2004 óta tervezik, de elakadt az előkészítés, ami 2013-ban folytatódott. Időközben felújították az 1-es villamos pályáját körben a Hungária-gyűrűn, és új CAF villamosokat vásároltak a vonalra. Hozzátette, hogy 2019 végén újabb CAF villamosok érkeznek ide.

 Így tettük tönkre Budapestet.

– fejezte be a beszédét a polgármester a tarlósi humor jegyében.

Tovább

Tarlós és Orbán mégis nekifut a tabu témának

július 8., 18:43 Módosítva: 2019.07.09 13:10
511

Tarlós István főpolgármester közölte, egy hete sikerült megegyezni Orbán Viktor miniszterelnökkel, hogy "mégiscsak kinyitják a vitát és az egyeztetést a parkolás központosításáról", írta az MTI a főpolgármester M1-nek adott interjúja alapján.

Egy korábbi, a Válasznak adott interjújában Tarlós azt mondta:  a miniszterelnökkel kötött tavalyi megállapodásának eredetileg 16 pontja volt – ebből 15 teljesült, de a parkolás rendbetételét Orbán Viktor „nem tudta teljesíteni”. Az ugyanis a kerületekben „alig kezelhető politikai feszültségeket eredményezett volna”.

Ez a válasz arra a kérdésre született, amiben az újságíró a 444.hu leleplező videója alapján azt boncolgatta, hogy megy a mutyizás a parkolópénzekkel a kerületekben.

Miért kellett idén is feltúrni a síneket?

július 8., 17:58 Módosítva: 2019.07.09 16:01
388
Csütörtök hajnalig még jó nagy dugókra lehet számítani Budapesten az Oktogon és a Széll Kálmán tér között a 4-6-os villamosok pályafelújítása miatt, de a Margit körúton tanévkezdésig se lesz jobb a helyzet. Miért kell már megint felújítani a villamosvonalat? Tavaly is fúrtak?

Mint arról reggel már beszámoltunk, hatalmas közlekedési dugókkal indult a hét Budapesten a 4-6-os villamos északi szakaszán megkezdett felújítási munkák miatt. A villamosok helyett július 6. és 11-e között pótlóbuszok járnak az Oktogon és a Széll Kálmán tér között, a 17-es villamost pedig nem is pótolják a lezárt szakaszon. Csütörtök hajnaltól valamivel jobb lesz a helyzet a fővárosban, de a Margit híd budai hídfő és a Széll Kálmán tér között tanévkezdésig dolgoznak a síneken.  

A Nagykörút és a Margit híd egy átlagos hétköznap reggel is rendre bedugul, ma azonban több szakaszon is irányonként csak egy-egy sávban mehettek az autók, az egymást érő pótlóbuszok és a menetrend szerinti buszok. Olyannyira feltorlódott a forgalom a körúton, hogy kollégánk fél nyolc körül majdnem fél óra alatt jutott át a Margit hídon a villamospótló busszal. A helyzetet ráadásul tovább rontja, hogy a Nyugatinál hetekkel ezelőtt lezártak egy sávot vízvezeték-felújítás miatt.

A hétvégén életbe lépett forgalmi változások azonban nem csak közvetlenül ezt a szakaszt érintették, Buda nagy része szívott a dugók miatt, és az se járt jól, aki reggelig maradt a Balatonnál vagy a Velencei-tónál, és autóval próbált meg bejutni a városba. Egy olvasónk például azt írta, hat órakor indult a Balaton északi részéről, fél nyolcra már az M1-M7-es bevezetőjénél tartott a Budaörsi úton, innen viszont még másfél óra volt, mire a Széll Kálmán térre ért, ami egyébként kevesebb mint öt kilométer.

Budáról és Pestről indulva is szívás volt a reggel

Több kollégánk is a szokásosnál jóval hosszabb idő alatt ért be az Index Kolosy tér melletti szerkesztőségébe. „Eddig a 17-es villamos háztól házig hozott, a Mechwart ligettől kb. 13 perc alatt. Ennek az idillnek most vége. A pótlóbusz a Margit hídig lépésben haladt, gyalog gyorsabb lett volna. Itt a 19-es pont elment az orrom előtt, a 41-esre nyolc percet kellett várni, majd kb. háromezer emberrel együtt szálltunk fel rá. Az út háromszor annyi ideig tartott, mint azelőtt, egy kereszteződésbe beragadt busz, és az autóforgalom akadályozta a villamost. Mostantól csak biciklivel jövök” - írta Anna.

Tovább

3600 darab BKK-mobiljegyet vettek az első hónapban

július 8., 13:36 Módosítva: 2019.07.08 18:06
62
Zökkenőmentesen működik a 100E reptéri járatra váltható mobiljegy pilot projektje, áll a BKK Zrt. és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közleményében.

A mobilapplikáción keresztül megváltható mobiljegyből az elmúlt egy hónapban összesen 3598 darabot vásároltak az utasok, amely 3.238.200 Ft forgalmat jelent. A Közlekedési Mobiljegy alkalmazást 2019. június 3. és június 23. között a Play Áruházból és a AppStore-ból összesen 7630 alkalommal töltötték le, a legtöbben Magyarországról, de több mint 500 alkalommal Egyesült Királyságból, valamint együttesen közel 600 alkalommal Németországból és az Egyesült Államokból történt installálás.

A mobiljegyet június elején elsőként teszteltük:

Tarlós: Négy éven belül az összes fővárosi földutat leaszfaltozzák

július 8., 13:22 Módosítva: 2019.07.08 15:57
1766

A tervek szerint négy éven belül az összes budapesti belterületi földutat leaszfaltozzák, mondta Tarlós István főpolgármester hétfőn, a budapesti útépítési program keretében elkészült első, XVIII. kerületi út átadóján az MTI tudósítása szerint.

A program első körében 13 kerület pályázott eredményesen, és így 181 földutat, mintegy 41-42 kilométer hosszúságban látnak el szilárd burkolattal. A két legnagyobb támogatást a XVIII. és a XXI. kerület kapta – közölte Tarlós István.

Ughy Attila (Fidesz–KDNP) XVIII. kerületi polgármester kiemelte: egy közel egy évtizede tartó példás és eredményes együttműködés újabb állomásához érkeztek, és az állam, a főváros és a kerületi önkormányzat közös munkájának köszönhető, hogy egyre nagyobb ütemben aszfaltozzák le a földutakat.

Tovább

Beállt Budapest belvárosa hétfő reggel: a Nyugatitól Budáig dugó volt

július 8., 08:12 Módosítva: 2019.07.08 14:30
3318

Elég komoly dugó alakult ki Budapest belvárosában hétfő reggel, miután a hétvégén elkezdődött a 4-6-os villamos újabb szakaszának felújítása, így a Margit körút Széna tér és Török utca közötti szakaszán pótlóbuszok járnak. 

Ahogy az a Google Mapsről reggel nyolc után készült képen is látszott, a dugó is erre a szakaszra koncentrálódott, és csak délelőtt fél tizenegy környékére javult valamelyest a helyzet, főleg a pesti szakaszon.  

Kollégánk arról számolt be, hogy a Nyugati pályaudvartól egészen a Margit híd budai hídfőig lépésben sem nagyon lehetett közlekedni, a pótlóbuszok és az autók is álltak. A pótlóbuszok ráadásul nem tudnak végig a síneken közlekedni, és az utasokat is a csak a buszmegállókban tudják felvenni, lerakni. 

Az Árpád fejedelem útján, az Óbudáról a Margit híd felé tartó oldalon is nagy torlódás alakult ki.

De a hétvégén sem volt jobb a helyzet, ugyanis a hármas metró helyett csak pótlóbuszok közlekedtek, így a Nyugatitól kezdve gyakorlatilag egymást érték a pótlóbuszok. 

Tovább

A zölddé varázsolt Árpád út tervét féltik a kerékpárosok

július 3., 13:07 Módosítva: 2019.07.04 12:14
964
A fővárosi közgyűlés legutóbbi ülésén elfogadta, hogy felújítják az Árpád úti metrópótlási útvonalat. A Kerékpárosklub szerint a metrópótló buszok miatti kényszeraszfaltozással 15-20 évre eltolódik Újpest egyik legfontosabb útjának tervbe vett zöld átalakítása, élhetővé tétele.

Amilyen örömmel fogadták a Kerékpárosklub tagjai az Árpád út élhetőbbé tételének terveit, olyan megrökönyödéssel olvasták, hogy nem lesz belőle semmi. Értjük, hogy a metrópótló buszok annyira szétverték a Váci és Árpád út burkolatát, hogy gyorsan fel kell újítani, de nagy hiba lenne elvetni a kész terveket. 

– áll a Magyar Kerékpárosklub levelében, amit az újraaszfaltozásról szóló döntés apropóján írtak.

Az Árpád út úgynevezett humanizálására nagy sikert arató terveket készített 2017-ben a Lépték-Terv Tájépítész Iroda. Mint közösségi oldalukon írták, pályafutásuk során először fordult elő, hogy egy fővárosi útfelújítást megelőzően az illetékes kerület a főépítész kezdeményezésére tájépítész generáltervezéssel egy humanizációs tervet készíttet, kérve a BKK-t, hogy az itt megfogalmazottak kerüljenek bele az úttervezési elképzelésekbe.

Tovább

A BKV feladta a harcot a megállóba parkoló autósokkal szemben

július 1., 15:06 Módosítva: 2019.07.02 05:28
571

A Budagyöngye megállót egykor parkolásgátlók védték a mindenhova beparkoló kocsiktól, de az oszlopokat rendszeresen kidöntötték, a BKV pedig feladta a harcot. Most lehet kerülgetni az autókat, vagy ha épp nem áll bent valaki, akkor a bokatörő kátyúkat, vizes gödröket. 

A harctéri állapotokról így számol be olvasónk:

Az 56/61-es villamos Budagyöngye villamosmegállójának Széll Kálmán tér irányú peronja és annak közvetlen környezete hosszú hónapok óta keseríti meg a villamosra várakozók, ill a megállót megközelíteni kívánó (sok esetben óvodáskorú gyerekekkel érkező) emberek mindennapjait. Napközben a megálló hátsó részét alig lehet megközelíteni a szabálytalanul ráparkoló autóktól, másrészt akkora kráter éktelenkedik a peron járdájában, hogy esőben tengert képez benne a víz, szárazon pedig bokatörő létével teszi próbára az utasokat. Csak egy picike kis aszfaltozásra és három parkolásgátló U-korlátelem telepítésére volna csak szükség.

Tovább

A világot nem váltja meg, de Budapest sokkal jobb tőle

június 30., 09:46 Módosítva: 2019.07.01 10:19
6740

Budapest egyik legnagyobb kihagyott ziccere a várost kettévágó Duna, aminek vízi közlekedése ugyan folyamatosan fejlődik, de a két partját autópályává változtató két rakpart miatt a folyóval nagyon nehéz közvetlen kapcsolatot találni, ami alól a szintén betonozott töltéssel körberakott Margitsziget sem kivétel.

Ez változott egy picit most szombaton egyetlen délután idejére, amikor most szombaton a Valyo Város és Folyó Egyesület szervezésében létrejött, egynapos tesztüzemmel futó Római Szabadstrand végre megvalósult. (Az ötletről és az előkészületekről videónkban mesélnek a kezdeményezés mögött állók.)

Tovább

Botrányba fulladt felújítás után konténeröltözőkkel nyitott ki a csepeli strand

június 28., 20:21 Módosítva: 2019.06.29 20:28
600
Év elején kezdték el átépíteni a Csepeli Strandfürdő épületét és öltözőit, a vállalkozó azonban elcsúszott a munkával, a polgármester pedig június elején felmondta a szerződést. A kivitelező cég szerint biztonsági őrökkel tiltották ki őket a strandról, Borbély Lénárd ugyanakkor azt állítja, a munkások levonultak az építkezési területről. Egy hónap múlva, péntek reggel mégis kinyitott a strand, igaz, idén csak ideiglenesen kialakított konténeröltözők vannak, és a fürdő lezárt része még mindig fel van túrva.

Bár az eredeti határidő szerint már június elején ki kellett volna nyitnia a Csepeli Strandfürdőnek, csak péntek reggel engedték be a nagyközönséget a Hollandi úti strandra. Az átépítési munkák – ami miatt április óta a fürdő zárva volt – még nem készültek el, reggel azonban zavartalanul elindult a csepeliek strandszezonja.

Már tíz óra előtt rengetegen álltak sorban a Hollandi úton, gyerekek és felnőttek várták, hogy végre bejussanak, és idén nyáron először csobbanhassanak a vízben. A strand nagy részét az elmúlt években már felújították, az idei ütemben az öltözők és a fogadóépület következtek. A korábbi bejárattól kétszáz méterre, a büfénél van az ideiglenesen kialakított jegypénztár egy kék konténerben, mellette az öltözők, szintén konténerekben. Idén kénytelenek lesznek ezzel beérni a csepeliek, mert a korábbi retróöltözők helyén nem készültek el az új épületek, a csúszda melletti feltúrt részt kerítéssel zárták el a strandolók elől. 

Tegnap délben került ki az önkormányzat honlapjára, hogy péntek reggel megnyit a Csepeli Strandfürdő. „A strandfejlesztés munkálatai a nyitás ellenére sem állnak le, ezek a fürdőzni vágyók nyugalma érdekében egy jól elzárt, elkülönített részen folytatódnak ”– olvasható a kiírásban, amely azt is részletezi, hogy milyen kedvezményekkel lehet a standot látogatni.

Tovább

Pornókönyvből, Szent Orbán-képből és sorozatgyilkos szobrából készültek az Indexes szerzők műalkotásai

június 27., 14:02 Módosítva: 2019.06.28 07:00
83

Négy szerkesztőségi irodában 19 évet töltöttem el eddig az Indexszel, úgyhogy tudományos megalapozottsággal állíthatom:

ha nagyszámú újságíró jelentős időt tölt el egy helyen, akkor a sajtótermékek, belépőkártyák, poszterek, pizzás dobozok, kampányajándékok és gumicsizmák úgy halmozódnak fel a környezetükben, hogy azok egy idő után sajátos műalkotásokká állnak össze.

A folyamat észrevétlenül zajlik, mert a tornyokban álló kacatok eltakarják a kialakuló műveket, másrészt pedig amúgy sem nagyon néz fel senki a képernyőjéből.

De most, hogy költözünk, és darabjaira bontjuk a szerkesztőséget, hirtelen feltárulnak e csodás kaleidoszkóp (a.k.a. disznóól) izgalmasabb szegletei. Ismerkedjenek meg organikus műalkotásaink legjobbjaival, mielőtt a költöztetők darabokra szedik azokat.

Tovább

A taposásos kátyúzási technika csak ideiglenes megoldás a BKV szerint

június 27., 13:33 Módosítva: 2019.06.28 09:32
701

A BKV közlése szerint a cég dolgozói hideg aszfalt felhasználásával "balesetmegelőzési célú helyreállítást" végeznek azon a videón, amelyet szerdán az Index is közölt. A videón az látható, hogy két munkás valamilyen anyagot borít a villamossínek melletti egyik kátyúba, majd egyikük apró lépésekkel megtapossa az anyagot. A BKV az Index kérdésére a munka szakszerűségéről nem foglalt állást.

Tovább

Széll Kálmán-szobrot kapott a Széll Kálmán tér

június 27., 13:19 Módosítva: 2019.06.28 07:00
2109

Ma is szükség van Széll Kálmánhoz hasonló, méltóságot sugárzó vezetőkre, akik rendszerető közszolgaként teszik a dolgukat

- mondta a főpolgármester csütörtökön, a dualizmus korának pénzügyminiszterét, kormányfőjét ábrázoló szobor átadóján.

Tarlós István az MTI beszámolója szerint azt mondta, az elmúlt évszázadok tapasztalata alapján lényegesen több figyelmet érdemelnének a reálpolitikában alapos munkát végző, szorgalommal és szaktudással rendelkező politikusok. Nevéhez fűződik ugyanis az 1873-as nagy krach után kialakult pénzügyi válság kezelése, az államháztartás rendbe tétele, az állami bevételek jelentős növelése, a pénzügyi igazgatás átszervezése.

Tovább

Lerobbant busz okozott közlekedési káoszt a Clark Ádám téren

június 26., 18:04 Módosítva: 2019.06.26 23:05
244

Lerobbant egy busz a Clark Ádám téri körforgalomban szerda délután, így a teljes Lánchíd bedugult Buda irányába.

Tovább

Akkor innen most kipakolunk

június 26., 13:12 Módosítva: 2019.06.27 09:21
664

Itt van ez a málhás hátizsák a hátam mögött a földön. Tíz éve nézegetem, a régi siklóernyőm van benne. Pár hónappal azután hoztam be, hogy az Index ebbe a Flórián téri épületbe költözött, 2009 augusztusában. Egy éve dolgoztam az Indexnél, és épp kórházban feküdtem egy zűrös magánéleti időszakot követő komoly ernyős baleset után. Csak reméltem, hogy egyszer majd rendbe jönnek a dolgaim, a szó minden értelmében megint lábra állok, és bejöhetek megnézni az új helyet.

Tovább

Baleset miatt nem járt a 4-6-os villamos a Széll Kálmán tér és a Jászai Mari tér között

június 24., 18:01 Módosítva: 2019.06.24 18:24
0

Rengeteget kellett várni a pótlóbuszra.

Tovább

Karácsony Gergely egy nap alatt bejárja mind a 23 kerületet

június 23., 18:57 Módosítva: 2019.06.23 20:24
539

Karácsony Gergely főpolgármester-jelölt június 24-én, hétfőn a főváros mind a 23 kerületébe elmegy, hogy az ott élőkkel közösen beszélje meg a legfontosabb problémákat, amelyeket főpolgármesterként később meg kell oldania

– közölte a főpolgármester-jelölt sajtóosztálya.

Tovább

Az UNESCO a Liget-projekt szüneteltetését kéri a kormánytól

június 22., 23:45 Módosítva: 2019.10.10 12:21
4595

A világörökségi helyszínek megőrzésére tett erőfeszítésekről készített jelentést az ENSZ oktatási, tudományos és kulturális szervezete, az UNESCO. A magyar főváros nagy beruházásaival kapcsolatban konkrét kritikákat is  tartalmazó dokumentumot a Hvg.hu vette észre.

Tovább

Duna-parti sportparkot adott át Tarlós

június 21., 20:06 Módosítva: 2019.06.22 11:59
121

DunaFok néven új szabadidő- és sportpark épült a XXII. kerületben, amit június 21-én avatott fel Tarlós István főpolgármester és Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere. A 23 ezer négyzetméteres park közvetlenül a Duna-parton, a Hajó utcában található. A kerület 2015-ben döntött a partszakasz megújításáról, a kezdeményezés 200 millió forintos támogatást nyert a fővárosi önkormányzat által kiírt TÉR_KÖZ pályázaton. 

A Hosszúréti-patak és a Duna által határolt földnyelv valaha a kerület sportéletének fontos helyszíne volt, mivel közel esik Budafok történelmi központjához, a 20. század második felében azonban nagyrészt kihasználatlanná vált. A partot egy forgalmas autóút és a vasútvonal szinte teljesen elvágja a lakott városrészektől, és az elmúlt évtizedekben épült üzemi csarnokok is kitakarják. Mivel a partszakasz Natura 2000 természetvédelmi védettség alatt áll, ezért az új sportparkot a meglévő fák tiszteletben tartásával kellett megtervezni. 

Az új DunaFok parkban multifunkcionális sportpályát, játszóteret, valamint street workout pályát helyeztek el, a part mentén sétány és kerékpárút épült, a vízhez levezető lépcsők és rámpák is megújultak.

"Ezen a területen száz éve virágzó közösségi és sportélet folyt, ennek azonban a 20. század második felére nyoma se maradt. (...) A Duna 32 kilométer hosszú, átlagosan 400 méter széles budapesti szakasza jelentősen meghatározza a magyar fővárost, a folyó és az ember kapcsolata azonban sok helyen megszakadt. A Dunával mint természet adta lehetőséggel élni kell; ennek a szabadidőparknak is az az üzenete, hogy ember és természet tud és akar együtt élni" - jelentette ki az avatóünnepségen Tarlós István.

Tovább

Három napig pótlóbuszok járnak egy részen a 61-es villamos helyett

június 17., 08:58 Módosítva: 2019.06.17 12:48
1

Kedden, szerdán és csütörtökön este 20:30 után a 17-es, 59A és 61-es villamosok nem a megszokott módon közlekednek, írta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A villamos és a pótlóbusz közötti átszállás esetén nem szükséges új menetjegyet kezelni, a már érvényesített jeggyel lehet továbbutazni, írták.

Szombattól nem jár a H5-ös HÉV Békásmegyer és Szentendre között

június 13., 13:04 Módosítva: 2019.06.13 14:38
1

Szombattól pótlóbusz jár a szentendrei (H5) HÉV helyett Békásmegyer és Szentendre között pályafelújítás miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

A HÉV július 7-éig csak a Batthyány tér és Békásmegyer között közlekedik.

Szentendre és Békásmegyer között H5 jelzésű pótlóbusszal, Szentistvántelep és Pomáz érintése nélkül a H5E jelzésű expresszjárattal, Pomáz és Békásmegyer között pedig a H5A jelzésű busszal is lehet utazni.

A buszokon a HÉV-menetjegyek és -bérletek érvényesek, és kerékpár is szállítható rajtuk.

Tíz BKV-hajón találtak problémákat

június 12., 13:57 Módosítva: 2019.06.13 10:48
1027
A 11 darab 40-50 éves személyszállító hajó többsége forgalomba állhat, ha lezáródik a Hableány balesetének ügye. Kettőnél még gondok vannak az utasteret is érintő füstöléssel, ennek javításán az üzemeltető cég dolgozik. A BKV támogatná az öreg flotta lecserélését, amire egyelőre semmi esély.

Lezajlott a BKV hajóinak biztonságtechnikai felülvizsgálata, mondta lapunknak Bolla Tibor vezérigazgató. A felülvizsgálatot a Hableány balesete után rendelték el. Mint az igazgató közölte, a Hableány nem tartozik a BKV tulajdonába, de mivel nem tudták a baleset okát, biztonsági okból úgy gondolták, hogy érdemes a BKV 11 darab saját személyszállító hajóját is átvizsgálni.

A rendkívüli ellenőrzésen a biztonsági felszerelést rendben találták, a feltárt kisebb üzemeltetési-karbantartási problémákat nyolc hajón kijavították az üzemeltetők, két hajó azonban nem állhat addig forgalomba, amíg főleg a motor füstölésével kapcsolatos gondokat nem orvosolják, egy hajó pedig eleve a javítódokkban volt.

Bolla közölte, hogy a BKV nem saját maga működteti a hajókat. A 11 hajót három különböző társaságnak adták ki üzemeltetésre, a működtetés mellett a karbantartás is ezeknek a cégeknek a felelőssége. A baleset után felhívták az összes cég figyelmét, hogy fokozottan figyeljenek a biztonsági szempontokra.

Tovább

Kispest lebontatta a telefonfülke-reklámokat

június 8., 07:07 Módosítva: 2019.06.08 21:20
131
Kispest első budapesti fecskeként a napokban lebontotta a kerületben álló, lebonthatatlannak hitt telefonfülke-reklámokat egy győri bírósági határozat nyomán. A főváros 2004 óta birkózik a Budapest közterületein 1867 telefonfülke-reklámot üzemeltető Mediacontact Kft-vel, de semmire se jutott. A döntő csapást végül egy konkurens reklámcég, a JCDecaux Hungary mérte a kft-re az önkormányzatok helyett.

Mint azt a kispesti önkormányzatnál megtudtuk, összesen 13 reklámot bontottak le, és öt évre visszamenőleg 52 millió forintot követelnek a Mediacontact-tól, mint elmaradt közterület-használati díjat. Kispesten mindössze 13 hirdetés volt a Mediacontact 1867 darab fővárosban elhelyezett reklámfelületéből, várható, hogy további önkormányzatok is lépnek az ügyben. Összességében több mint egymilliárd forintos követelésről lehet szó.

A fülkevita, majd fülkeháború lényege, hogy az az önkormányzat, amelyiknek közterületén reklámot helyeznek el, jogosult közterület-használati díjat szedni. Ezt az önkormányzatok a fővárossal az élen megpróbálták érvényesíteni, a Mediacontact azonban mindig azzal érvelt, hogy ők nem a közterületet használják, hanem a Matáv telefonfülkéit, amiért fizetnek is a távközlési cégnek. Ezen aztán szép hosszan elvitatkoztak az érintettek, különösebb eredmény nélkül. Legutóbb, 2017 májusában feltett kérdésünkre a főváros azt válaszolta, hogy egy újabb esetleges per indítását mérlegelik a Mediacontact ellen, aminek az előkészítése folyamatban van.

Tovább
A rovat korábbi cikkei

Rovatok