Az időmérőn megszerzett fantasztikus negyedik rajthelyét megtartva, közvetlenül a dobogósok mögött jött be az első futamon a Nordschleifén Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője.
A rajt viszont nem volt zökkenőmentes, az előle induló, de a rajtot rettenetesen elkapó Hugo Valente-tel ütközött kissé össze: nagy baj nem történt, meg is előzte a nagyon visszaeső franciát, de közben a másik oldalon Yvan Muller el tudott menni mellette. A Honda kisebb sérülésekkel megúszta, a kormány kicsit jobbra állt ettől, de komolyabb baj – ekkor még – nem történt.
A futam három köre alatt néha ugyan meg tudta közelíteni a négyszeres világbajnok franciát, de a pálya hátsó hosszú egyenesén a Citroën sokkal gyorsabb volt, így a körök végén nem tudott támadó helyzetbe kerülni. A negyedik helyét viszont nem fenyegették, a négy gyári Citroën közé beékelődve, Ma Csing-huát megelőzve maradt le a dobogóról Michelisz, amin Muller előtt López és Loeb állhatott.
A második futam is lökdösődéssel indult, de ebből már nagyon rosszul jött ki Michelisz: megforgatták, közben pedig a futóműve is eltört az első kanyarban, így azonnal kiesett. A versenyben maradtak közül Muller hamar az élre állt, López viszont nagyon hátulról, a 10. helyről kezdte meg a felzárkózást, és a nagy egyeneseknek köszönhetően egészen a második helyig verekedte fel magát. A két gyári hondást, Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirót az utolsó kilométeren darálta be úgy, hogy a Citroën a Nordschleifén is 60 kg plusz súllyal ment.
A rajt utáni esetről nem sokat látni a közvetítésben, így azt sem, hogy kivel akadhatott össze Michelisz, aki továbbra is tartja a hatodik helyét a világbajnokságon, de már csak 3 pontra marad el az ötödik Mától. A Zengő Motorsport honlapján azt írták, hogy hátulról kapott akkora ütést, hogy a jobb hátsó kerék egyszerűen kitört.
Sajnálom, mert a rajt után tudtam nyerni pozíciókat, a negyedik-ötödik hely környékén fordulhattam, enyém volt a külső ív a másodikban, de ott lehet, hogy valaki lesodródott a belső íven és szerencsétlenül pont a jobb hátsó kerekemet találta el
– nyilatkozta Michelisz a futam után, majd meg is mutatta, hogy komoly külsérelmi nyom nem maradt a Hondán, ami az ütés után azonnal kifordult a párhuzamos futásból és irányíthatatlanná vált. Egyből vissza is ment a boxba, de a szerelők látták, hogy nem tudják gyorsan kijavítani, így Michelisz egy erős pontszerzéstől esett el.
Hogy mennyire nem egyszerű a pálya, azt mindkét futamon láthattuk, az elsőn Hugo Valente, a második Ma Csing-hua szállt el egy kanyarban, de kieséssel, sérülés nélkül megúszták a baleseteket.