Index Vakbarát Hírportál

Bakró-Nagy Ferenc

Kerékpárok/gitárok száma3/5

Macskaujjak száma a háztartásban18 :(

Repült kilométerek125 934

2017-ben úszott méterek (20)21 800

A Mi Hazánk Mozgalom fehér lovon vonult be a Gellért térre A Mi Hazánk Mozgalom fehér lovon vonult be a Gellért térre

Közben a Mi Hazánk Mozgalom fáklyás felvonulással ünnepli a száz évvel ezelőtti belovaglást.

november 16. 17:39

Merre viszi Pikó András Józsefvárost? - A teljes interjú Merre viszi Pikó András Józsefvárost? - A teljes interjú

Az ellenzéki színekben meglepetésgyőzelmet arató VIII. kerületi polgármester beszélt élőben az Indexen terveiről, a kerületet és a fővárost érintő kérdésekről.

november 14. 14:41

Merre viszi Pikó András Józsefvárost? Merre viszi Pikó András Józsefvárost?

A VIII. kerület új polgármesterét kérdezzük élőben.

november 14. 11:02

Magam sem hittem volna, de már az 1800-as évek első felében is érkeztek olasz vendégmunkások Angliába, főleg Londonba. Innen indultak útnak, sokan Wales felé vették az irányt. 1850-re már 4000 olasz érkezett, ez a szám az 1911-es népszámlásra 20 000 fölé nőtt. Eleinte a legtöbben lakatosmunkákból éltek, késeket készítettek, vándorköszörűsnek álltak. Később, mikor kicsit rendbe jöttek anyagilag, visszatérhettek az egyik olyan szakmához, amihez talán ma is ők értenek a legjobban:

kávézókat nyitottak, sütit és fagyit árultak.

Egy idő után szinte minden városban nyílt ilyen bolt, „Bracchi's”-nak nevezték őket, az egyik első bár után, amit a Bracchi fivérek nyitottak még 1890-ben.

Angelo és Giacomo Bracchi, mint az olasz bevándorlók 80 százaléka egy Olaszország északi részén fekvő kisvárosból, Bardiból érkezett, hogy aztán Dél-Walesben nyissanak egy kis boltot, ahol kávét, édességet, süteményeket és fagyit árultak, plusz a maguk termelte zöldségeket kínálták. Hamar népszerűek lettek, nevük pedig ugyanúgy fogalommá vált, mint később a xerox, a zsilett, vagy a matchbox: Bracchi's-nak hívtak az összes kis olasz bárt.

Az 1990-es évektől kezdve sok hely bezárt, a globalizmus és az áruházláncok olcsó konkurenciát jelentettek a sarki boltoknak, a Sidolikat, Gambariniket, Contikat és Bracchikat felváltották a Costák, Starbucksok és Nerók. Szerencsére a trend megfordulni látszik, egyre többen áldoznak egy jó olasz kávéra, cornettora, pisztácia fagyira, így több régi hely is újra megnyitott.

A Locke egy nagyszerű film 2013-ból, Klág kolléga szerint az egyik olyan alkotás, amit csak a férfiak érthetnek, és amiben másfél órán át így monologizál Tom Hardy egy autóban: 

 

A Cardiff melletti Newport Transporter hidat 1906-ban adták át, négy év megfeszített munka után. Magassága 74 méter, hossza pedig 197 méter. Felmerül a kérdés, hogy miért nem komppal viszik át az átvinnivalókat? Mint a lenti videóból is kiderül, annyira saras a környék, hogy normálisan megközelíteni sem tudnák. Akkor minek ment építették oda?

A múlt század elején a folyó keleti oldalán robbanásszerű fejlődésnek indult az ipar, de ide a főként nyugati oldalon lakó munkások csak 6 kilométeres kerülővel jutottak el dolgozni. Ugyan komp is üzemelt, de az ár-apály miatt nem volt túl megbízható, több halálos szerencsétlenség is előfordult. Ezért tűnt jó ötletnek alkotni egy óriási szerkezetet, ami tulajdonképpen egy levegőben úszó komp. Az ipari műemlék megmentése érdekében gyűjtés is indult, ha venne egy naptárat, itt 5 fontért megteheti.

 

Rovatok