Száz új idegen bolygót talált a Kepler

2018. február 15., csütörtök 21:58

A csillagok fényének pillanatnyi elhalványulását figyelő Kepler űrtávcsővel 95 új exobolygót azonosított egy nemzetközi kutatócsoport. Ezzel körülbelül háromszázra nőtt az amerikai űrkutatási hivatal 2014-ben elindított K2 küldetésében felfedezett bolygók száma, és így összesen közel 3600 Naprendszeren kívüli bolygóról tudunk.

„Kétszázhetvenöt bolygójelöltet kezdtünk vizsgálni, amelyek közül 149-ről bizonyosodott be, hogy valódi exobolygó. Ezek közülük pedig 95 volt újonnan felfedezett planéta” - idézte az MTI Andrew Mayót, a Dániai Műszaki Egyetem nemzeti űrintézetének doktori hallgatóját, a z Astronomical Journal című folyóiratban publikált tanulmány vezető szerzőjét.

Az egyik most felfedezett bolygó tíz nap alatt kerüli meg a HD 212657 jelű csillagot, és ez ragyok a legfényesebben a K2-ben felfedezett csillagok közül.

A Kepler 2009 márciusában indult el az űrbe, kimondottan azzal a céllal, hogy Földhöz hasonló bolygókat keressen. 2013-ban azonban meghibásodott, és emiatt kellett elindítani az új K2-es küldetést .