Kovács Krisztián: Csak az idő marad
Láttam, ahogy kislisszan a kertkapun, beül az öreg, mustársárga VW Golfba, és eltűnik.
Láttam, ahogy kislisszan a kertkapun, beül az öreg, mustársárga VW Golfba, és eltűnik.
Az érzelmi intelligenciáért 16 kilométernyi agytekervény felel.
Ha a mostani riasztó tendencia nem változik, pár év, és végleg elfogynak a természettudomány szakos tanárok.
Fejlesztésüket ellehetetleníti a fejlesztő pedagógusok hiánya és a tanárok hozzáállása.
Comenius már 400 éve felszólt az iskolában vesszőzés ellen.
Az igazgató és helyettese nem vizsgálta ki a diákok panaszát, mivel a tanár a gyermekük. Egy tévériport kellett ahhoz, hogy feljelentés szülessen az ügyben.
Egy olyan módosító megy a zárószavazásra, amiből kihúzták a problémás mondatot. Az ovik is megússzák.
A XIX. század iskolája nem lehet a jövő, de mi jön helyette? És mit nyújt az alternatív iskola, amit az állami csak ritkán, meg miért van ekkora túljelentkezés? És egyáltalán, hogyan kell iskolát alapítani? Végigvesszük lépésről lépésre.
Az állami rendszerben fehér holló, de amúgy sem hemzseg a piac az alternatív általános iskoláktól. Többszázas várólistákról hallunk, sokszor még a fizetős helyekre is protekció vagy szerencse kell. Mivel lehet magyarázni ezt a helyzetet? Mindenki alternatív sulit keres, de merre vannak ezek?
Hat új alternatív iskola is indul ősszel. De miért hagyják el egyre többen az állami oktatást? És egyáltalán mit kínál ma a magyar oktatási piac? Hova írassa be a gyerekét?
Az állami iskolarendszer se a tehetséges, se a segítségre szoruló gyerekekkel nem tud mit kezdeni a szülők szerint. A Zöld Kakas azonban befogadja őket.