Hamarosan hangsebességgel, néhány óra alatt repülhetünk el bárhová a világon
Közeleg a szuperszonikus repülés visszatérése?
Közeleg a szuperszonikus repülés visszatérése?
Könnyedén súlyos sérülést okozhat.
Hangsebesség meghaladására képes repülőgép 2003 óta nincs forgalomban.
Sokkal kevesebben férnek el rajta, mint a Concorde-on, de gyorsabb is lesz a gép.
Egyelőre csak tesztrepülések erejéig, de úgy már jövőre. Ha minden jól megy, a Boom Supersonic utasszállítója 2030-ra állhat forgalomba.
A hatvanas évek elején az amerikaiak egy benyugtatózott medvén tesztelték a B-58 szuperszonikus bombázó mentőkapszuláját.
Szuperszonikus sebességnél nagyon oda kell figyelni az aerodinamikára.
A Lockheed Martin negyedmilliárd dollárt kapott a projektre, az első tesztek 2021-ben várhatók.
Sydney-t és Brisbane-t kötné össze az Elon Musk-féle szuperszonikus vonat. Helyi cég építené.
Hetven évvel ezelőtt törte át a hangsebességet Chuck Yeager a feleségéről elnevezett Bell X–1 rakétahajtású repülőgéppel. A nagy kaland végén vitorlázórepülésben tért vissza a földre.
A csillagászat történetének legizgalmasabb kísérletében egy Concorde-prototípussal repültek a kutatók kétszeres hangsebességgel a Hold árnyéka alatt több mint egy órán át.
Rájöttek, hogy lehet halkan megoldani, így felére csökkenne a repülési idő, és a lakókat se zavarná.
A szuperszonikus utasszállítás gazdaságtalan volt, drága, hangos és veszélyes, 2003 óta nem is létezik sehol a világon. De több cég is dolgozik azon, hogy újra elhozza a hangsebességnél gyorsabb repülőket.
A Lockheed Martin húszmillió dollárt és 17 hónapot kap a dizájn kifejlesztésre.
Annyi pénzt emésztett fel, hogy annak külön nevet adtak. De olyan gyors volt, hogy azóta is visszasírják. Negyven éve állt szolgálatba a Concorde.
Kétszáz tonnát mozgatnának meg vele, és csak különleges futópályáról tud majd felszállni.
Az internet nagyon örült neki, de egy Boeing akkor se szuperszonikus, ha 5 óra alatt ér New Yorkból Londonba.