Rapportra hívták Virág Mihályt, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Békés Megyei Igazgatóságának vezetőjét, írta a Magyar Narancs. A gyulai képviselő-testület gazdasági bizottságának ülésén azt szerették volna tőle megtudni,
miért süllyed és repedezik az az útszakasz, amit nemrég újítottak fel csaknem 200 millióból.
Hamar kiderült azért, mert a beruházás előtt nem végeztek talajmechanikai vizsgálatot, és új útalapot sem kapott a felújított szakasz. Ez ugyanis többszöröse lett volna annak a költségnek, amit átlagosan fordítanak útfelújításra kilométerenként.
A közút emberei méltatlankodtak a városi bizottság számonkérése miatt. Inkább örülnének a gyulaiak, hogy ezzel az úttal kezdtek valamit, annyi út felújítására érkezik igény, hogy 23 út közül kell kiválasztani azt az egyet, amelyet felújítanak. (Erről a szakaszról például 2016-ban született döntés, és az első jelzésekhez képest nyolc évet kellett várni a beruházásra.) És lehet, hogy most kicsit repedezik - bár Virágék szerint az nem is igazi repedezés - a közlekedésbiztonság nagy mértékben javult.
A vita hevében a közutas cég Békés megyei vezetője és munkatársa többször kifejtette: úgy érzik, mintha tetemre kívánnák őket hívni, holott jót tettek, egy majdnem járhatatlan útból járható lett.
(via: 444)