„A Fővárost anyagi kár nem érte" – szögezte le tegnapi közleményében Bagdy Gábor, Budapest egyik főpolgármester-helyettese.
Gyorsan kiderült, hogy a politikus nem mondott igazat, a főváros eddig már több milliárd forintot kifizetett a bedőlt e-jegyrendszerre - írta a 444. Az állítást maga a BKK közölte Gál József LMP-s képviselővel a politikus adatigénylésére válaszolva.
A dokumentumból kiderül, hogy a szerződés értékének felét (körülbelül 6,3 milliárd forintot) már ki is fizették a rendszerért. Ezenkívül a portál még 3,7 milliárd forint olyan költséget talált, amely a projekt előkészítéséhez, ügyvédi költségekhez kapcsolódik, ezeket a 444 szerint „vélhetően teljes egészében kifizették már".
A lap szerint az is kizárt, hogy Tarlós István és helyettese nem tudtak a projekt állásáról. Néhány állítás, amely alátámasztja, hogy Tarlósék nem mondanak igazat:
Bagdy tegnapi közleményében egyébként azt írta, hogy "az elektronikus jegyrendszer projekt (AFC) a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által leszerződött és menedzselt projekt, amellyel kapcsolatos problémákról se Tarlós István főpolgármesternek, se nekem nem voltak információim". Ehhez képest Tarlós István októberben a következőket mondta a projektről az Indexnek:
A 2014-es választások előtt kötöttek egy hiányosnak mondott szerződést, és 2014 után a projektet a jelenlegi BKK-vezetés is rosszul menedzselte. Ezen nincs mit szépíteni.
Update: Cikkünk megjelenése után Tarlós István bejelentette, hogy kezdeményezi a BKK vezérigazgatójának menesztését, valamint a jövőben Bagdy Gábor feladatai is változnak. Erről itt írtunk bővebben.
Update2: Szintén cikkünk megjelenését követően közleményt adott ki Szegvári Péter, a BKK igazgatóságának elnöke. Állítása szerint "a fővárosi elektronikus jegyrendszer projekt az EBRD hitelszerződéses feltételei alapján tovább folytatódik, s az eddig kifizetett összegek alapján elvégzett fejlesztési elemek felhasználhatók a projekt továbbfejlesztése során". Hozzátette: "Az Igazgatóság egyúttal kezdeményezte az EBRD-vel való konzultációt a projekt tovább folytatása érdekében új szállítói szerződés megkötésére a továbbra is hatályban lévő hitelszerződés keretei között". Szegvári szerint egyébként nem igaz, hogy ő közvetlenül jelentett volna az e-jegyrendszer projekt állásáról Tarlósnak.
(Borítókép: Egy utas elektronikus bérletét ellenőrzi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegyellenőre Budapesten a Deák téri metrómegállóban 2017. július 18-án. Fotó: Balogh Zoltán/MTI)
Az sem lehet igaz, hogy Tarlós István ne tudott volna az indulás előtt becsődölő projekt állásáról.
323 · Nov 30, 2018 08:01am Tovább a kommentekhez