A politikai kampányokban szokatlan kéréssel fordult a Telekom kedden Baranyi Krisztinához, a IX. kerület ellenzéki polgármesterjelöltjéhez. Kutas István, a távközlési vállalat kommunikációs igazgatója konkrétan a magenta szín kampányanyagokon való használatát kifogásolta; levelében – melyet a jelölt azon melegében meg is osztott Facebook-oldalán – azt írta:
Mi a Telekomnál szeretjük a magenta színt, ezzel különböztetjük meg magunkat a versenytársainktól. Van magenta pólónk, cipőnk és minden reklámunk és boltunk magentában úszik. Örülünk, hogy Önnek is tetszik ez a szín, de szerintünk sok kedves ügyfelünk számára megtévesztő lehet, ha Ön is ezt használja a hirdetéseiben. Tudjuk, hogy markáns és jó szín, de kérjük váltson egy másik árnyalatra.
Baranyi – aki az augusztusi előválasztáson diadalmaskodva lett Bácskai János polgármester kihívója – posztjában rögtön válaszolt is a Telekomnak, melynek kérését érezhetően poénra vette:
A cég anyavállalata, a Deutche Telekom egyébként évekkel ezelőtt levédette a magenta színt az amerikai szabadalmi hivatalnál, de a tiltás csak a konkurens telefontársaságok hirdetéseire vonatkozik.
Baranyi bejegyzését követően megkerestük a Telekomot is, a cég megerősítette a levél tényét, de hangsúlyozta, hogy
Nem jogi felszólítást küldtünk, hanem egy kedves levelet és nem hivatkoztunk semmilyen hátrányra, kárra vagy hatóságra.
És bár "az mindig benne van a pakliban", hogy egy ilyen levél kapásból nyilvánosságra fog kerülni,
jobb lett volna egy személyes beszélgetés vagy e-mail váltás során tisztázni a kérdést.