Index Vakbarát Hírportál

A Fidesz jött, kormányoz és plakátol

2022. január 16., vasárnap 09:40

A kormánypártok 2010 óta szinte állandó plakátkampányt folytatnak. Utcai kommunikációs eszközeik ellepték Magyarországot a választások előtt és a nemzeti konzultációk idején, de még az ellenzéki előválasztásra is így reagáltak.

Cikkünk első részében az Egységben Magyarországért friss plakátkampánya apropóján összegyűjtöttük, és fotókkal illusztrálva meg is mutattuk, hogy milyen szlogenekkel próbálkozott az ellenzék 2010 óta.

Orbán Viktor visszatér

2010-re fordulva, gazdasági világválsággal kísérve, túl az őszödi beszéden, a 2006-os eseményeken, Gyurcsány Ferenc lemondásán és egy a Fidesz szempontjából sikeres népszavazáson, nem Orbán Viktorék győzelme, csak annak mértéke volt kérdés a választásokon.

Az első fordulóban két fő szlogenje volt a Fidesznek:

A Fidesz–KDNP végül kétharmados többséget szerzett az országgyűlésben.

A második kétharmad

A 2014-es választásokon a Fidesz két legnagyobb kihívója a baloldali összefogás, valamint a Vona Gábor-féle Jobbik volt, de Orbán Viktorék magabiztos győzelmet arattak.

Megérkezett Soros György

A Fidesz–KDNP kormányzását némi túlzással folytonos plakátkampány jellemzi. A nemzeti konzultációk sorát legtöbbször utcai kampányelemek kísérik, 2015-ben a bevándorlásról és a terrorizmusról konzultálhattunk, a plakátokon mások mellett Ha Magyarországra jössz, be kell tartanod a törvényeinket! felirattal. 2017-ben futott az Állítsuk meg Brüsszelt!, volt Soros-terv, és volt Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén! is, a választásokat megelőző Stop Sorossal. A nemzeti konzultációk kampányaival itt foglalkoztunk bővebben.

A 2018-as, újabb kétharmados parlamenti többséget hozó választáshoz közeledve aztán megjelentek az utcákon a

Magyarország előre megy, nem hátra

2021 egyik legfontosabb belpolitikai eseménye az ellenzéki előválasztás volt, amit a Fidesz sem hagyhatott kommunikáció nélkül.

Az rtl.hu január eleji számításai alapján a Fidesznek lényegesen több választási plakátja lehet a kampányban, mint az ellenzéknek. A csatorna információi szerint Márki-Zay Péterék 2-3 ezer ilyen felülettel gazdálkodhatnak, míg a kormánypártok a korábbi tapasztalatokból kiindulva akár 5-8 ezerrel is.

Ahogy beszámoltunk róla, Áder János április 3-ára tűzte ki a 2022-es választások napját, a hivatalos kampányidőszak február 12-én indul.

(Borítókép: Index)

Rovatok