Index Vakbarát Hírportál

Megvan a MÁV új vezére, komoly feladatokat bíztak rá

2022. június 14., kedd 16:22

Igaznak bizonyultak a korábbi híresztelések, miszerint Pafféri Zoltán váltja Homolya Róbertet a MÁV-csoport élén. A Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója kedd délután fogadta el a felkérést a MÁV-VOLÁN-csoport elnök-vezérigazgatói pozíciójára. A döntést Vitézy Dávid államtitkár jelentette be az új elnök-vezérigazgatóval együtt a MÁV-Volán menedzsmentjének.

Ahogy azt az Index is megírta június elején, Homolya Róbert 2022. június 15-i hatállyal távozik jelenlegi posztjáról. A szakmán belül nyílt titok volt, hogy az elmúlt hónapokban sokak szemét szúrta a MÁV által fizetett, európai összevetésben is kiugró vontatásienergia-ár, ami a hazai vasúti árufuvarozás ellehetetlenülésével fenyegetett, az érintett vállalatok legalábbis így érezhették.

Az Index értesülése szerint a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) az alábbi feladatok elvégzésével bízta meg az új MÁV-vezért:

Pafféri Zoltán 2018-tól a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter társasági portfólióért felelős helyettes államtitkáraként a stratégiai jelentőségű közlekedési vállalatok (MÁV Zrt., Volánbusz Zrt., Magyar Közút Zrt., Hungarocontrol Zrt.) és beruházótársaságok (NIF Zrt., Beruházási Ügynökség, NFP Kft.), valamint több nagyvállalat (Szerencsejáték Zrt., Antenna Hungária Zrt.) tulajdonosi joggyakorlásáért felelt.

2018-tól a Volánbusz Zrt. felügyelőbizottságának elnöke, a RÁBA Nyrt. felügyelő- és auditbizottságának elnöke, a MÁV Zrt., majd ezt követően a GYSEV Zrt. igazgatóságának tagja. A MÁV Zrt.-ben a kiemelt projekteket irányította, majd 2016 és 2018 között a Kínai–Magyar Vasúti NZrt. vezérigazgatója volt – írta meg korábban az MTI. A Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatói posztjára pont Homolya Róbert kérte fel őt 2020 őszén.

Pafféri Zoltán korábban azt mondta, a Budapest–Belgrád-vasútvonal átépítése 2023-ra készülhet el, de persze nincs kőbe vésve semmilyen dátum. A projekt megvalósulásával három és fél órára csökken az utazási idő a két főváros között. 

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy hazánkban az elmúlt évtizedekben nem volt ilyen nagy léptékű vasútfejlesztési projekt. Rendkívül szép és izgalmas feladat, műszaki szempontból a mérnök kollégák számára pedig igazi kihívás lesz a 166 kilométer hosszú vasúti pályát komplexen átépíteni. Az a cél, hogy a felújított vonal végül az ország javát szolgálja

jelentette ki a szakember.

(Borítókép: Pafféri Zoltán 2022. március 9-én. Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI)

Rovatok