Hatalmas mérföldkőhöz érkezett a Lánchíd felújítása: rekordidő alatt elkészült az új acél útpálya, amely a régi, elöregedett vasbeton pályaszerkezetet váltotta fel – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye.
Alig egy évvel a pályaszerkezet-bontás kezdése és csupán 11 hónappal az első acélelem behelyezése után már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab pályatáblát.
Ezek a trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acéllemezek sokkal könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd önsúlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel.
A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően már végig lehet sétálni a Lánchídon – persze erre egyelőre csak a felújításon dolgozó szakembereknek van lehetősége.
A hídpályát várhatóan 2022 végén adják vissza a forgalomnak.
(Borítókép: BKK)