Hogy miért gondolja úgy a kormány, hogy jobb gazdája lenne az Építési és Közlekedési Minisztérium a dohánykoncesszióknak, nem érvelték meg.
Június 5-én jelent meg a magyar kormány oldalán az a rendeletjavaslat, amivel a Nagy Márton alá tartozó Gazdaságfejlesztési Minisztériumtól (GFM) a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) alá helyezné a dohánytermékek nyomonkövethetőségéről és biztonsági eleméről szóló kormányrendeletet, a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló pályázattal, a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység gyakorlására jogosító koncessziós szerződéssel kapcsolatos szerződéseket – szúrta ki először a K-Monitor.
Mint azt a Facebook-oldalukon található bejegyzésükben megjegyzik, a kormány oldalára feltöltött dokumentumok egyáltalán nem érvelik meg, miért lenne az ügynek jobb vezetője az alapvetően állami beruházásokkal foglalkozó Építés és Közlekedési Minisztérium, ugyanakkor mint arra emlékeztetnek: a trafikokat bevezető jogszabálynak még 2012-ben Lázár János volt a felelőse, és sajtóhírek szerint a törvénytervezetet a dohányipari Continental Zrt. ügyvezetőjének a számítógépén írhatták.
A jelenleg még társadalmi egyeztetés alatt álló rendeletjavaslatot, ami szerint többek között a dohánykoncessziókkal kapcsolatos kormányzati feladatok a GFM-től az ÉKM-hez kerülnének, azzal indokolják, hogy a
kormányrendelet módosításának célja, hogy az ezekben a kormányrendeletekben szabályzott állami feladatok ellátása átkerüljön a Gazdaságfejlesztési Minisztériumtól az Építési és Közlekedési Minisztériumba
– áll az indoklásban.
A most, június 5-én megjelent, Orbán Viktor kézjegyével ellátott, jelenleg még társadalmi egyeztetés alatt álló rendeletjavaslat kapcsán megkerestük a kormányt, hogy megtudjuk:
Amint válaszolnak, arról külön cikkben számolunk be. Akinek pedig észrevétele lenne a javaslatról, június 13-ig teheti meg az alábbi oldalon feltüntetett e-mail-címen.