Magyarországon a vasúti szolgáltatás nem működik, fejlesztésekre nem megszorításokra lenne szükség – jelentette ki a Demokratikus Koalíció (DK) országgyűlési képviselője, Barkóczi Balázs online sajtótájékoztatóján.
A DK-s képviselő hangsúlyozta: a nyár a vasútról, pontosabban annak „nem működéséről” szólt: folyamatosak voltak a késések, síntörések, kisiklások, a pótlóbuszok túlzsúfoltak voltak. „Mindenki számára nyilvánvaló, hogy az oktatáshoz és az egészségügyhöz hasonlóan a vasúti közszolgáltatás sem működik” – tette hozzá.
Az Orbán-kormány cserben hagyta a dolgozó magyarok millióit, Lázár János építési és közlekedési miniszter pedig nem csupán a felelősséget nem vállalta, de a DK több száz szakértő bevonásával kidolgozott tömegközlekedési koncepciójáról szóló levelére sem válaszolt – mondta Barkóczi Balázs.
Miközben az állami vasúttársaság leányvállalata több száz milliárd forintot fizet ki kormányközeli cégeknek, a pénteki hírek szerint a kormány az Európai Beruházási Bankhoz fordul, hogy működtetni és fejleszteni tudja a vasutat – közölte, megjegyezve, a jegyvizsgálók arról panaszkodnak: fizetésük nincs arányban a munkaterheléssel. Véleménye szerint feltehetően ez volt az oka annak a döntésnek, mely szerint
október 14-ig 700-nál több elővárosi vonalon szüntetik meg a jegyvizsgálók jelenlétét.
Feladatkörükbe tartozott a szerelvények működésének, műszaki állapotának ellenőrzése is – teszi hozzá a Barkóczi Balázs, aki szerint ez valójában megszorítás és nem modernizáció, aminek a szaktárca nevezi. Felháborítónak és elfogadhatatlannak nevezte, hogy ez történik ma Magyarországon az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, az állomások és megállók akadálymentesítése, az elavult felüljárók rendbetétele helyett.
A Demokratikus Koalíció álláspontja ezzel szemben egyértelmű: elvonás helyett fejleszteni kell a vasutat, ahogy az Európa-szerte működik – mondta a DK-s politikus, hozzátéve, nem az Európai Beruházási Bank hiteleiből, hanem „a Fidesz és Orbán luxusjachtokkal és magánrepülőgépekkel nyaralni járó strómanjainak, oligarcháinak” juttatott pénz csökkentésével – idézi szavait az MTI.
„Több pénzt kell átcsoportosítani a vasúti dolgozók, köztük a jegyvizsgálók bérrendezésére, a területért felelős miniszterként pedig Lázár Jánosnak azonnali hatállyal le kell mondania” – jelentette ki Barkóczi Balázs.