A Balaton északi partján közlekedő vasútvonal felújítási munkálatai befejeződtek, így péntektől ismét közlekednek a vonatok a 29-es vonalon. A felújítás célja, hogy megbízhatóbbá és pontosabbá tegye a közlekedést, különösen a nyári főszezon előtt.
A munkálatok alatt a pálya megerősítésére és a meghibásodások csökkentésére összpontosítottak. A felújítás idején átmeneti vágányzárakra volt szükség, de mostantól zavartalanul indulhatnak a vonatok – olvasható Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató Facebook-oldalán.
Az elmúlt hetekben azon dolgoztunk, hogy felkészítsük a pályaszakaszt a nyári főszezonra, csökkentsük a meghibásodások kialakulásának esélyét, megbízhatóbbá és pontosabbá tegyük a vonatok közlekedését. Ehhez átmenetileg vágányzárra és természetesen az utasok megértésére volt szükség. Mostanáig! Mától újra közlekednek a vonatok a megerősített 29-es vonalon. Köszönjük mindenkinek a türelmet!
– fogalmazott Hegyi Zsolt.
A fejlesztések célja, hogy az utazók kényelmesebb és kiszámíthatóbb közlekedési lehetőséget kapjanak.
Hegyi Zsolt tavaly októberben adott interjút az Indexnek, ahol elmondta, a következő öt-nyolc évben a MÁV-nak legalább 1500 milliárd forintra volna szüksége a teljes vasúti járműpark modernizálásához. Emellett részletesen beszélt arról, hogy a 15 projektet felölelő, 800 milliárd forintos vasútépítési program felét az Európai Beruházási Bank állja, így szigorú az ütemterv: még idén el kell jutni a közbeszerzések kiírásáig, jövőre már dolgoznának a munkagépek, hogy 2029-ig minden befejeződjön.
Az interjúban a szakember kitért arra, hogy az átfogó reformok és fejlesztések középpontjában a pontosabb menetrend és az utasok komfortérzetének növelése áll.