Index Vakbarát Hírportál

Árat emelnének a fővárosi taxisok

2018.02.14. 16:28

Egyeztetést tartott a fővárosi önkormányzat és több taxis érdekképviselet szerda délelőtt, amin kiderült: a taxisok továbbra is a hatósági tarifa megemelését szeretnék.

Mint Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közleményében leszögezte: a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői  – az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével – ismételten a tarifa emelésre tettek javaslatot.

Rögzítették azt is, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó – akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó – javaslatot dolgoznak ki. A tarifaemelés mellett elhangzott olyan javaslat is, hogy a főváros engedélyezze a taxikon elhelyezhető reklámokat. Ezzel kapcsolatban Szeneczey elmondta, hogy a főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni.

A Budapesti Airport Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatásával kapcsolatban a főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, hogy a főváros nem rendelkezik hatáskörrel, reptéri drosztok használata tőlük független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét – amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat – megvizsgálja a főváros.

Szeneczey végül közölte, hogy a fővárosnak nem kitűzött célja a tarifaemelés, de ha a taxisok egyértelmű többsége annak módjával és mértékével egyetért, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik, nem fogja meggátolni. 

A tárgyalás hírére Vitézy Dávid, a taxirendeletet korábban kidolgozó BKK volt vezérigazgatója is reagált Facebook-oldalán. Szerinte a két legfontosabb, alapvető problémára a mostani vita egyáltalán nem ad választ:

  • rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés;
  • kevés a taxi Budapesten csúcsidőben, mert (1) nincs közös fővárosi taxiapp, (2) a szabályok a részmunkaidős, csúcsidei terhelést segítő taxizást nem ösztönzik (az Uber-féle modell taxiszabályozáson belüli, legalizált formája hiányzik).

Vitézy szerint ezen problémák megoldása nélkül jó taxiszabályozás nem születhet.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Rovatok