A TV2 februárban is megőrizte vezető pozícióját, a Szerencsekerék továbbra is pörög, az RTL pedig a Cápák között sikerének és a Gólkirályság nézettségének örülhetett. A két vezető csatorna közleményekben értékelte a februárt.
„A sikeres évkezdést követően a TV2 továbbra is piacvezető maradt februárban mindhárom kiemelt korcsoportban (A18–59, A18–49, A4+), teljes napon és főműsoridőben egyaránt” – írja közleményében a TV2. Kiemelik, hogy a teljes csatornacsalád is jól teljesített februárban, hiszen mind teljes napon, mind főműsoridőben a TV2 Csoport portfóliójába tartozó tévéadókat választotta a legtöbb néző a három kiemelt korcsoportban.
Az RTL elsősorban a Cápák között sikerének örülhet, ami február legnézettebb műsora lett. Hírlevelükben azt írják, emellett az RTL adta az elmúlt hónap legnézettebb hírműsorát, valamint legnézettebb sorozatát is a 18–49-es célcsoportban.
A TV2 februári eredményének elérésében a csatorna közlése szerint az alábbi műsoroknak volt kiemelkedő szerepük:
Mint írják, a saját gyártású műsorok sikerének köszönhetően februárban teljes napon és főműsoridőben is mindhárom kiemelt korcsoportban megőrizte piacvezető pozícióját a TV2, csatorna- és csoportszinten is. Ennek eredményeképpen februárban a TV2 lett a legnézettebb csatorna teljes napon és főműsoridőben, és a fő konkurens RTL-hez mért januári előnyét még tovább tudta növelni mindhárom kiemelt korcsoportban. A közlemény kiemeli, hogy a teljesítményhez hozzájárult, hogy idén januárban a TV2 Csoport már főműsoridőben is piacvezető volt mindhárom kiemelt korcsoportban.
Kiemelik, hogy a csatornacsaládok versenyében februárban is a TV2 Csoport végzett az élen, teljes napon és főműsoridőben, mindhárom kiemelt korcsoportban. Ezzel kapcsolatban is emlékeztetnek arra, hogy idén januárban a TV2 Csoport már főműsoridőben is piacvezető volt mindhárom kiemelt korcsoportban, és az előnyét februárban tovább tudta növelni teljes napon és főműsoridőben is.
Az RTL hírlevele szerint az elmúlt hónap legnézettebb műsora a 18–49-es célcsoportban a Cápák között február 12-i epizódja volt. Az RTL üzleti show-műsorának 6. epizódja 24,4 százalékos lineáris közönségaránnyal végzett a havi nézettségi toplista első helyén a kereskedelmileg kiemelt célcsoportban. Mint írják, a Cápák között az egész hónapban kiválóan teljesített, mind a négy, februárban sugárzott epizódja megnyerte műsorsávját a 18–49 éves nézők körében.
Az RTL az alábbi műsorok eredményeit emelte még ki a közleményében:
Az RTL is kiemeli a portfóliója kábelcsatornáinak februári eredményeit. A ValóVilág jóvoltából az RTL KETTŐ főműsoridős nézettsége nőtt az előző év átlagához képest. Az RTL Gold is túlszárnyalta tavalyi éves átlagnézettségét a délutáni és főműsoridős sávokat tekintve, legfőképp a Barátok közt ismétléseinek köszönhetően. Az RTL HÁROM nézettsége ugrott a legnagyobb mértékben februárban, főműsoridőben a tavalyi év átlagához képest 1,1 százalékról 1,7 százalékos, a teljes napot tekintve pedig 0,9 százalékról 1,5 százalékos lineáris közönségarányra a Nielsen közönségmérés adatai szerint.
A hírlevélből az is kiderült, hogy az RTL+ összesen 5,2 millió, az rtl.hu pedig 5,6 millió videóindítást hozott az elmúlt hónapban.
(Borítókép: A Sztárban sztár zsűrije. Fotó: Index/Németh Kata)