Index Vakbarát Hírportál

Kiderült, miben hasonlít a Suzuki a Tescóra

2013. április 10., szerda 14:28

A legjobb ár-minőség arány szimbóluma Magyarországon a Tesco, a csokoládék piacán a Milka, a sportcipők körében az Adidas, a kozmetikumok között pedig a Nivea vezet – derült ki az első Best Buy Awardon, amely magyar vásárlók online szavazata alapján hirdetett eredményt.

A díjról kiadott sajtóközlemény szerint a szavazók összesen ötvenhat kategóriában jelölhették meg kedvenc márkáikat, olyan ágazatokból, mint például a kereskedelem, az élelmiszer-, cipő-, ruházati-, kozmetikai ipar, a háztartási készülékek, távközlés, vagy a pénzügyi szektor. A felmérés úgynevezett nyitott kérdéseket tartalmazott, tehát a válaszadók szabadon adhatták meg azoknak a gyártóknak és szolgáltatóknak a nevét, amelyek tapasztalataik szerint a legjobb ár-minőség arányt kínálják. A kutatók külön felhívták a kitöltők figyelmét, hogy ne a legtöbbet reklámozott terméket írják be, és ne is feltétlenül azt, amelyik legelőször az eszükbe jut.

Az 1200 válaszadó döntése alapján a mobiltelefonok közül a Nokia, az autók közül a Suzuki, a hordozható számítógépek piacán a Samsung, a háztartási gépek között pedig a Zanussi győzött. A díjat átadó és felmérést készítő Icertias közleménye szerint a jó ár és a lehető legjobb minőség aránya – vagyis a best buy – még sohasem volt olyan fontos az átlagos európai fogyasztó számára, mint ma.

Rovatok