Index Vakbarát Hírportál

Állami flottákkal hasított a Porsche

2014. január 16., csütörtök 07:53

A Porsche Hungaria 2013-ban összesen 20 700 kocsit adott el, ami 30 százalékos piaci részesedést jelentett tavaly a Volkswagenhez tartozó márkák magyarországi importőrének.

A kishaszonjárműveket is beleszámítva tavaly 21 952 járművet adott el a PH-hoz tartozó, 129 márkakereskedésből és 103 szervizből álló országos márkakereskedői hálózat - írja az MTI.

A cégcsoport 2011-ben még 18 900 autót adott el, és a 2012-es eredmény is csupán 17 ezer körül alakult, az autópiaci mélypont után azonban 2013-ban már jelentősen meg tudta erősíteni vezető szerepét.

A forgalomba helyezési adatok szerint a mintegy 62 ezres magyarországi újautó-piacon a Skoda 10,61 százalékos, a Volkswagen 9,11 százalékos, az Audi 2,98 százalékos piaci részesedéssel zárta a tavalyi évet. A SEAT az év második felében bemutatott új típusoknak köszönhetően 0,99 százalékranövelte részesedését.

A kiszállítási adatok alapján a márkák rangsorában a Skodaés a Volkswagen végzett a hazai piac élén. Az Audi a prémium kategóriában még mindig vezető. A kishaszonjárművek piacán a Volkswagen a 2. helyen végzett 15,3 százalékos részesedéssel.

A Porsche Inter Auto Hungaria által fogalmazott Porsche eladása nem növekedett, megismételték az előző évi mintegy 200 darabos eredményt 2013-ban. Aradi Géza márkaigazgató korábban azt mondta, hogy 2014-ben már mintegy 300 jármű eladásával számolnak, elsősorban az új SUV modellnek köszönhetően.

A PH elárulta, hogy valamennyi márka tavalyi eredményességében jelentős szerepe volt a céges és közületi flottabeszerzéseknek, ahol a Skoda lett az első, a Volkswagen pedig a negyedik.

A magyar újautópiacot még mindig a flottavásárlás tartja mozgásban, a márkáknál jellemzően a vevők 75-80 százaléka nem magánszemély.

Rovatok