Index Vakbarát Hírportál

Elkezdett kivonulni Magyarországról a Chevrolet

2014. január 16., csütörtök 07:41

Megkezdődött a Chevrolet márka szervezett piaci kivezetésének előkészítése Magyarországon is - írja az MTI.

A General Motors december 5-én jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a teljesületlen üzleti elvárásokkal indokolták. A cél ugyanakkor a General Motors európai termékkínálatának letisztítása, az Opel és a Cadillac testvérmárkák erősítése.

Kaszás Zoltán, a budaörsi székhelyű Chevrolet Central and Eastern Europe (CCEE) PR-igazgatója elmondta, hogy az ügyfeleiket már postán értesítették, valamint weboldalukon adnak tájékoztatást a kivezetéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról, és arról, hogy hogy az autók szervizelése és az ellátás eredeti alkatrészekkel változatlan módon fennmarad. Garanciális vállalásaiért szintén helytáll a cég a kivezetés után is.

10 évig lesznek még alkatrészek

Kaszás Zoltán tájékoztatása szerint már megkezdték az egyeztetéseket a márkakereskedőkkel, így legkésőbb 2015 decemberéig lezárul az új Chevrolet-k értékesítése Magyarországon is. A GM elvárásai szerint az eredeti alkatrészek legalább a következő tíz éven át a rendelkezésre fognak állni, a szervizt javarészt a meglevő hálózaton keresztül biztosítanák.

Magyarországon a GM hálózatában 23 kereskedés foglakozik új Chevrolet-k értékesítésével, esetenként márkaszervizzel. A Chevrolet szerint a kereskedések független gazdasági szereplők, nagyobb hányaduk már korábban is foglalkozott egyidejűleg az Opel és az egyéb márkák értékesítésével, további tevékenységükről a tulajdonosaik döntenek.

Nem szenvednek nagy kárt a tulajok

A cég közelmúltbeli példákra hivatkozva honlapján azt írja, hogy a kivonulás bejelentése nem eredményez jelentős értékvesztést a nemrég vásárolt autóknál. Emiatt a vásárlók kárpótlását nem tervezik - szögezi le a CCEE.

A budaörsi központ az Opel márka központjaként és a General Motors pénzügyi szolgáltató központjaként működik 2016-tól.

A Chevrolet értékesítése a márka európai megjelenését követően, 2005-ben indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta összesen több mint 39 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz, 2013-ban pedig 686 autót értékesítettek a 62 ezres magyar piacon.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke azt mondta, hogy nem volt még példa arra, hogy valamely gépkocsimárka ilyen módon vonult volna ki Magyarországról. Az egyesület szerint a GM üzleti döntésének nem lesz érezhető hatása a magyar autópiacra, más márkák gyorsan betöltik a keletkezett űrt.

Rovatok