Index Vakbarát Hírportál

Franciaország is húzott egy Combinót

2014. május 21., szerda 13:09

Nagy politikai botrányt kavart Magyarországon, amikor a 2006-ban forgalomba állított új budapesti Combinókhoz magasítani és szélesíteni kellett a Nagykörút összes villamosmegállóját. A BBC tudósítása alapján úgy tűnik, a francia vasútnak is sikerült hasonló bravúrt végrehajtania – csak egy kicsit nagyobb pályán. Az SNCF 2000 új vonatot szerzett be 15 milliárd euróért (4500 milliárd forint), majd miután megérkeztek az új vonatok, kiderült, hogy ezek bizony a legtöbb vidéki állomásra nem férnek be. Az SNCF ezután gőzerővel nekilátott az állomások átalakításának, ami eddig már 50 millió euróba került, és még több száz megállót kell átépíteni.

Az első vizsgálat alapján leginkább az állami vállalatok egymást átfedő illetékességét lehet hibáztatni, hiszen a vasúti közlekedésért felelős SNCF helyett egy külön mamutcég, az RFF üzemelteti a vasúti infrastruktúrát. És ez a bizonyos Réseau Ferré de France a vonatrendelés idején csak a 30 évesnél fiatalabb létesítmények paramétereit vizsgálta, miközben vagy ezer olyan állomás van, ami több mint 50 éve, a keskenyebb szerelvények idején épült.

A RFF szóvivője elismerte, hogy a hibát későn ismerték fel, Frederic Cuvillier közlekedési miniszter pedig a kétfejű szervezeti struktúrát okolta a kínos és költséges mulasztásért.

Rovatok