118,9 milliárd dolláros értékkel az Apple végzett az Interbrand legértékesebb márkákat osztályozó listájának élén idén. A második helyen a Google végzett, a harmadik helyre pedig az a Coca-Cola került, amit az Apple tavaly taszított le az első helyről – írja a New York Times.
Bár sokan kezdték temetni a céget az utóbbi időszakban, az Apple tavalyhoz képest 21 százalékkal növelte meg az értékét, ami így közel 29 ezer milliárd forint volt tavaly, ami csaknem annyi, mint a tavalyi magyar GDP.
A 107 milliárd dollár értékű Google 15 százalékkal növelte az értékét tavaly óta. Az első tíz helyre egyébként négy tech cég is befért, az Apple-ön és a Google-ön kívül a Microsoft és a Samsung van a top 10-ben. A tech cégek közt joggal kereshetnének az IBM-et, ezt azonban a listát készítő Interbrand üzleti szolgáltató cégnek kategorizálja.
2014-es helyezés | 2013-as helyezés | Cég |
1 | 1 | Apple |
2 | 2 | |
3 | 3 | Coca-Cola |
4 | 4 | IBM |
5 | 5 | Microsoft |
6 | 6 | General Electric |
7 | 8 | Samsung |
8 | 10 | Toyota |
9 | 7 | McDonald’s |
10 | 11 | Mercedes-Benz |