Index Vakbarát Hírportál

Akciós terméket nem cserélünk!

2015. szeptember 29., kedd 08:50

954 esetből 173 alkalommal nem stimmelt valami a fogyasztóvédelem ellenőrzései során: 19 megyei és a fővárosi kormányhivatal vett részt a próbavásárlásokban, és azt tapasztalták, hogy az üzletekben továbbra is gyakran nem megfelelő a tájékoztatás a szavatossági, jótállási jogokkal kapcsolatban. Az egyik üzletben táblára írták ki, hogy

az ott vásárolt terméket nem veszik vissza, nem cserélik, és nem adják vissza a pénzt sem.

Ez a felirat nyílvánvalóan több sebből vérzik, hiszen a jogszabály szerint minden termékre két év szavatosság jár, illetve kormányrendeletben meghatározott termékekre egy év kötelező jótállást kapunk. Ha a vásárolt áru elromlik vagy meghibásodik, kérhetjük a javítását, a cseréjét, vagy ha egyik sem lehetséges, akkor kérhetünk árleszállítást, végső esetben pedig elállhatunk a vásárlástól, azaz visszakérhetjük a pénzünket. 

Öt fogyasztói jog, amit jó, ha ismer

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megbízásából végzett kutatás szerint:

Aztán itt van néhány tipikus félrevezető tájékoztatás, amibe a fogyasztóvédelem munkatársai gyakran belefutottak. Azt is leírták, hogy ezek miért nem szabályosak:

Rovatok