Index Vakbarát Hírportál

Jól megy a Suzukinak a magyar piacon

2016. január 4., hétfő 15:24

A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 7500 autót adott el és ezzel közel tíz százalékra növelte részesedését a magyar autópiacon - közölte a társaság kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-vel.

A cég tájékoztatása szerint a sport-szabadidő kategóriát közel húsz százalékos részesedéssel a március óta gyártott és forgalmazott Vitara vezeti. A modellből december 31-éig 3733-at helyeztek forgalomba. A Swift szintén kategóriaelső lett 1955 darabos értékesítéssel, 17,27 százalékos piaci részt hasítva ki magának a kisautók között. Az alsó középkategóriás S-Cross gépkocsiból 1449 kelt el az év során, ez a versenytársak között az ötödik helyet jelenti. A külföldön gyártott Celerio is, amely 194 eladott példánnyal 7,59 százalékos piaci részesedést ért el.

A márka a megelőző évhez képest belföldi eladásait 58 százalékkal, piaci részesedését 2,7 százalékkal növelte. A Magyar Suzuki Zrt. a vállalati és állami beszerzésekben is erősíteni tudta pozícióit, bővítette flottaeladásait. A vállalat a 2015-ben gyártott gépjárművek számáról, az exportált autók mennyiségéről és az idei gyártási célkitűzésekről 2016 tavaszán, az éves pénzügyi zárás elfogadása után ad tájékoztatást - mondta el az MTI érdeklődésére Ruska Viktória.

Rovatok