Tömegjárműként forgalmazzák a vezető nélküli autót 2021-re - írja az MTI a Ford vezérigazgatójának keddi bejelentése alapján.
Mark Fields reméli, hogy a Ford átveszi az ilyen típusú autók gyártásában a vezető szerepet a világpiacon. Az autót - amelyben nem lesz sem gáz-, sem fékpedál, sem kormány - a vezető nélküli taxiszolgáltatásokban alkalmazzák majd. A Fordnál arra számítanak: a taxis piacot az ilyen szolgáltatások uralják majd a következő évtizedben, és az önvezető autónak olyan nagy hatása lesz a társadalomra, mint egy évszázada a Ford futószalaagos összeszerelőüzemeinek volt.
Az autómárka a szintén önvezető autók gyártásába befektető Google, az Apple és a BMW vetélytársa lesz. Az óriáscég egyúttal újabb beruházásokat jelentett be: befektet a Baidu kínai internetes keresőportálba, és megduplázza tevékenységét a Szilícium-völgyben.
A vezető nélküli autókban nem csak cégek, hanem például a magyar kormány is nagyon bízik, Orbán Viktor és Varga Mihály szerint ez az ágazat lehet a magyar ipar jövőjének záloga, ennek érdekében egy 40 milliárdos önvezetőautó-tesztpályát is felépítenek Zalaegerszeg mellé.