Index Vakbarát Hírportál

A közép-európai autóipar jól járhat a brexittel a német autóipari szövetség szerint

2016. október 17., hétfő 12:45

Közép- és Délkelet-Európába költözhet a brit autóipar egy része, ha Nagy-Britannia elveszíti hozzáférését az egységes európai piachoz uniós tagságának megszűnése miatt - nyilatkozta Matthias Wissmann, a német VDA autóipari szövetség elnöke a Financial Timesban hétfőn megjelent cikk szerint.

A Reuters által idézett interjúban a BMW-t, a Daimlert és a Boscht is képviselő szervezet elnöke hozzátette, az olyan országok, mint Lengyelország és Szlovákia "nagyon vonzóak, alacsony a munkaerő költségük és részei az uniónak".

Theresa May brit miniszterelnök márciusi határidőt adott meg a brexit tárgyalások hivatalos megkezdésére. Az autógyártók aggódnak, hogy az úgynevezett hard brexit forgatókönyve valósul meg, azaz Nagy-Britannia elveszíti hozzáférését az európai egységes piachoz, így akár 10 százalékos vámot is felszámolnak az autóexportra, írja az MTI.

Csak a német autóipari cégeknek a beszállítókkal együtt több mint 100 gyártó telephelyük van Nagy-Britanniában, az ilyen cégek befektetési kedvét visszavetheti a hosszú ideig tartó bizonytalanság Matthias Wissmann szerint. Így az elnök szerint a brit autóipar az olaszéhoz hasonló lejtmenetbe fordulhat, ahol 20 év alatt évi 2 millióról 500 ezerre esett a gyártott autók száma.

A német autógyárak tavaly 810 ezer autót exportáltak Nagy-Britanniába, többet, mint bármely más országba a világon. Ennek ellenére Matthias Wissmann úgy vélte, Európa sokkal fontosabb piaca a német autóiparnak, mint az Egyesült Királyság.

Rovatok