Index Vakbarát Hírportál

Üdülési joggal verte át az ügyfeleit, 9 milliós büntetést kapott a cég

2017. február 8., szerda 12:24

Üdülési jogok eladásáról szóló ajánlatával megtévesztette a fogyasztókat a Light in the Barter LLC. Magyarországi Fióktelepe (LIB Magyarország), amiért 8,9 millió forint bírságot kapott a vállalkozás - írja a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében.

A LIB Magyarország azt üzente a fogyasztóknak telefonos és szóbeli tájékoztatásaival, hogy meglévő üdülési jogaikat megvásárolja, a vásárlás ellenértékeként kapható LIB pontokat pedig a fogyasztók egy erre a célra kialakított rendszerben költhetik el. A GVH megállapította, hogy a vállalkozás 2015 áprilisától tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a pontrendszerrel. 

A munkatársak a fogyasztóknak üdülési joguk megvételét kínálták fel, a cégnek azonban nem volt valódi szándéka azonban a fogyasztók beléptetése az ezzel összefüggő rendszerhasználati díj beszedésével együtt, így jelentős különbség volt a LIB Magyarország valós céljai és aközött, amit azokról kommunikált.

A LIB Magyarország több szempont figyelembevételével határozta meg a rendszerhasználati díjat, amely a fogyasztóknak százezer és egymillió forint közötti fizetési kötelezettséget jelentett, miközben üdülési joguk megvásárlása a befizetések ellenére sem történt meg. A cég ráadásul a fogysztói panaszok után sem változtatott a gyakorlatán.

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértő, a rendszerhasználati díjakból származó bevételekből indult ki. Súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a vállalkozás teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan, jogsértő tájékoztatásokon alapult, sérülékeny fogyasztókat célzott meg, emellett hosszú ideig tartott, így jelentős számú fogyasztót ért el és a vállalkozás jelentős mértékű előnyhöz jutott általa. 

Rovatok