Index Vakbarát Hírportál

Másfélszer többet költött reklámra az állam az év első felében, mint tavaly

2017. október 19., csütörtök 10:45

A Kantar Média adatai alapján az idei év első félévében az egy évvel korábbinál másfélre többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra. A pénzek felét mindössze tíz kormányközeli tulajdonosi kör birtokában lévő médiumnál költötték el – írja a G7.hu.

Az adatok alapján 2017 első felében  a JCDecaux, az Origo-adnetwork, a Duna TV, az M1, a Rádió 1, a Petőfi Rádió, a Kossuth Rádió, a Lokál Extra és a Ripost kapta a legnagyobb értékű állami reklámmegbízást. Az ábrán jól látszik, hogy egyes piaci szereplőknél már az idei első félévben több reklámpénz landolt, mint tavaly az év egészében.

A legtöbb pénzt a TV2 kapta, bár az 5,92 milliárdos összeg arányosan még így is jóval kevesebb, mint amennyit a csatorna tavaly ugyanebben az időszakban kapott. Ez megnehezítheti a csatorna dolgát az idén, ugyanis a TV2 tavaly az egy évvel korábbinál háromszor nagyobb listaáras állami költéssel sem tudott eredményt termelni, és 7,2 milliárdos veszteséget hozott össze.

Andy Vajna másik médiaérdekeltsége, a Rádió-1 viszont jól járt, ugyanis  filmügyi kormánybiztos rádiója a semmiből robbant be a tíz legkedveltebb állami hirdetési felület közé, konkrétan 923 millió forintot költött el az állam reklámokra a csatornánál. Szintén jól rajtolt Ómolnár Miklós lapja, a Ripost, aminél 650 millió forintot költöttek el listaáron az állami hirdetők.

A cikkből kiderül még, hogy:

Rovatok