Index Vakbarát Hírportál

20 millióra bírságolták az Extreme Digitalt

2017. november 16., csütörtök 12:57 | aznap frissítve

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forintra bírságolta az Extreme Digitalt, mert a cég a versenyhivatal szerint a 2015-ös Black Friday kampányában tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor azt állította, hogy sok termékére vonatkozik viszonylag nagy kedvezmény, de valójában ilyesmi kedvezmény csak kevés termékre vonatkozott – derül ki a GVH közleményéből.

Az Extreme Digital kommunikációs kampányában az egyik szlogen például az volt, hogy : „Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!”, miközben a GVH szerint a kedvezmény kizárólag olyan termékeknél volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. A kínált termékek mindössze kevesebb, mint 1 százalékára volt elérhető a reklámjaiban megjelölt „akár 70 százalékos kedvezménnyel”, illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka „akár féláron”.

A GVH az „akár állításokat” megtévesztőnek szokta minősíteni, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az „akár állítással” érintett termékkör reálisan nem elérhető, azaz nem éri el a termékkínálat 10 százalékát. 

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlata fogyasztók széles körét érte el; hogy erőteljes üzenetet közvetített, és  eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma – és így bevétele is – jelentősen nőtt. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.

„Minden tiszteletünk a GVH-é, de ahogy 2015-ben úgy a holnapi Black Friday-n is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akcióink. Két évvel ezelőtt közel ötvenezren vásároltak a Black Friday keretében, ami tavaly közel 30 százalékkal növekedett és idén is jelentős vásárlói létszámbővüléssel számolunk. Vagyis a fogyasztók tapasztalataink szerint pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig valóban óriási kedvezményeket tudnak elérni” – kommentálta a GVH döntését Várkonyi Balázs az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Az Extreme Digital – elébe menve a kedvezmények mértékét firtató kérdéseknek – termékcsoportokba osztva a mintegy 100 ezer akció ajánlatot statisztikát készített az idei kedvezmények mértékéről:

Rovatok