Index Vakbarát Hírportál

Csak pénzért adták ki, mennyit költött nemzeti konzultációra a kormány tavaly

2018. február 2., péntek 10:42

A két 2017-es nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben – írja az Átlátszó. A lap kikérte az egész éves részletes adatokat Rogán Antal hivatalától, a propagandaminisztérium összesen 114 ezer forint költségtérítést számlázott ki nekik az adatszolgáltatásért cserébe.

A 12,3 milliárdból több mint 5 milliárd a nyomtatott médiában megjelenő hirdetésekre ment, ennek legnagyobb nyertese a Mészáros Lőrinc tulajdonába került, a vidéki lapokat kiadó Mediaworks volt.

2,64 milliárd ment tévéreklámokra, ezekből Andy Vajna TV2-je és a szintén Mészáros tulajdonában lévő Echo TV járt a legnagyobb mértékben. A közel 2 milliárd forintos online költésből szép összeget zsebelhetett be a Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Group. Így oszlott meg a propagandára elköltött közpénz a kiadók között:

Itt pedig az látható, hogy összesítésben a pénz 70 százaléka öt kormányközeli vállalkozóhoz vándorolt:

  

Rovatok