Index Vakbarát Hírportál

Lemondtunk a házi kenyérről és a dvd-kről, de jöttek a BMW-k és a streamelés

2018. február 11., vasárnap 12:34

Február 13-án, kedden publikálja a KSH a 2018. januári inflációs számait. Ilyentájt derül ki az is, hogy milyen fontosabb tételek változtak a fogyasztói kosárban – írja a napi.hu. A cikkben termékenként végigveszik, a nagyjából ezer úgynevezett reprezentánslistája hogyan változott, vagyis hogy a fogyasztói szokások hogyan alakultak át, mely termékek népszerűsége csökkent, melyeké nőtt.

Az egyik változás, ami szemet szúrhat, a kenyérfogyasztási szokásainkban jelentkezik: a KSH mostantól nem a házi jellegű kenyér, hanem az 500-750 grammos teljes kiőrlésű kenyér árát veszi figyelembe az infláció számolásánál. Az élelmiszereknél változás az is, hogy mostantól a 2,8%-os laktózmentes tej ára is beszámít az inflációba, kikerült viszont a kosárból a nem vendéglátóhelyi mignon, aminek őszintén szólva az eddigi figyelembevételét sem érezhetjük nagyon indokoltnak.

Nemcsak kenyér-, hanem teafronton is nagy változások vannak: a húszfilteres Ceylon márkájú fekete tea helyett a koffeintartalom nélküli, 20-25 filteres gyümölcstea ára számít mostantól.

Lekerült a reprezentánslistáról a Reader's Digest Magazin, terjed viszont a konzervatív öltözködés: felkerült a gyapjú női szoknya, a gyerek térdzokni és a gyapjú vagy pamut férfi kardigán. Az autók listája egy elemmel bővült, a 4-6 éves BMW-kkel.

A rohamosan változó techvilág rohamos változását jelzi, hogy három tétellel is változott a lista. Bekerült a 2.1-es hangprojektor, a filmes, illetve a zenei streaming havi díja, kikerült viszont az mp3-as dvd-lejátszó, a műsoros dvd-lemez, valamint a tízdarabos, írható, üres cd-lemez. Az ilyen adathordozók Amerikában épp az utolsó hónapjaikat nyögik a kereskedelmi forgalomban.

Hogy mi minden változott még, és hogyan is számolja a KSH az információt, arról itt olvashat bővebben.

Rovatok