2017. április és 2018. március között összesen 44 millió liternyi energiaital fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint, ezen belül a vizsgaidőszak és a fesztiválszezon kiugró volt a forgalmat tekintve.
Energiaitalra 28 milliárd forint fölött költöttünk ebben az időszakban, ez értékben 9 százalékkal több az előző év azonos időszakában mért adatoknál. Mennyiségben 4 százalékkal nőtt a piac. A kora nyári-nyári hónapokban abszolút sláger az energiaital, a teljes éves forgalom 28 százalékát a vizsga- és fesztiválszezonban vásároljuk.
Az ízesítés nélküli üdítő után a tuttifrutti íz a favorit, a mennyiségi forgalom közel hatvan százalékát viszi el ez a kettő. Az egyéb ízek, mint például az alma vagy a szőlő piaci részesedése értékben elenyésző.
Az energia- és sportitalok népszerűsége évek óta folyamatosan növekszik; a kategória rendszerint a Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória top 20-as listáján szerepel.
Az értékbeli forgalom egyharmada Budapesten és környékén realizálódik, de Északkelet-Magyarországon sem vetik meg az emberek az élénkítő italokat, ugyanis a forgalom közel egynegyede itt realizálódik. Délnyugat-Magyarország lakossága ezzel szemben nem iszik annyira szívesen energiaitalt:a régió az összértékesítés mindössze 12 százalékát viszi.