2019. március 4., hétfő 18:40
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az idén nettó 585 milliárd forintnyi közlekedési infrastruktúra-beruházásra készül, ebből kivitelezésre 545 milliárd forint jut a társaságtól kapott válasz szerint – írta meg a Világgazdaság. A nyolc legnagyobb projektből hat közúti, kettő vasúti. A költségek minden esetben nettó összegek, és nem egyetlen évre vonatkoznak, hiszen a beruházások több évig tartanak majd.
A tervezett közúti projektek:
- Az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki (országhatár) közötti szakaszának második üteme - 85 milliárd forint.
- Új nyomvonalat tervezése az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszának - 183 milliárd forint.
- Az M4-es gyorsforgalmi út M0-s–Cegléd közötti szakaszának kivitelezése - 74 milliárd forint.
- Az M44-es Tiszakürt és Kondoros közötti teljesen új szakasza – 149 milliárd forint.
- A 67-es főút Kaposvárt és Látrányt elkerülő utak közötti szakaszának fejlesztése - 67 milliárd forint.
- AZ M85-ösön a Csorna II.–Sopron és kelet–Fertőrákos csomópont közötti új szakasza – 174 milliárd forint.
A két vasúti fejlesztés:
- A Kelenföld–Pusztaszabolcs vasútvonal átépítésének első és második üteme - 148 milliárd forint.
- A Budapest–Hatvan vonalszakasz korszerűsítése és az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése - 156 milliárd forint.
Van, ahol a projektek miatt területet kell az állami cégnek vásárolnia, erre nettó 2,83 milliárd forintot különítettek el.
Borítókép: Munkagép dolgozik az átépítés alatt álló Nagytétény-Diósd vasútállomáson a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonal felújítási munkálatai során 2019. február 14-én. MTI/Máthé Zoltán