Tizenegy ígéretes divat- és dizájnipari projekt megvalósulásához biztosít üzleti képzést, szakmai mentorálást és befektetési lehetőséget egy új program. A szervezők célja, hogy az ágazat fellendítése érdekében hazánkban is létrehozzanak egy értékteremtő divat- és dizájnipari startup közösséget.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója a közszolgálati televízió műsorában mondta el, hogy a Startup Campus programmal kifejezetten a fiatal vállalkozók ötleteit szeretnék támogatni, és felhívni a figyelmet, hogy a technológia jelentősége mennyire kiemelt ebben az ágazatban.
Hozzátette: a program felhívására idén rekordszámú, 61 jelentkező pályázott, közülük 11 csapat jutott be a programba. A nyertes pályázók workshopokon és egyéni mentoráláson fognak részt venni, majd a legígéretesebb csapatok 15 millió forint kezdőtőkét kaphatnak a Hiventures tőkealapkezelőtől a program végén, melyről a Hiventures és a Startup Campus szakemberei döntenek.
Bata-Jakab Zsófia beszélt arról is, hogy a múlt héten jelent meg egy másik pályázat tízmilliárd forintos keretösszeggel. A felhívásra kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek. A támogatással a kialakult nehéz helyzetben az újrakezdéskor versenyelőnyhöz juthatnak a tervezők.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a divat- és dizájnszektort elsőként érintette a világjárvány, ezen termékek felvásárlása azonnal leállt. A hazai divat- és dizájnipari vállalkozások bevételének 80 százaléka exportból származott, ennek az átrendeződése már megkezdődött. Fontossá vált, hogy ebben a helyzetben támogatást kapjanak a szereplők.
A trendek kapcsán Bata-Jakab Zsófia elmondta, hogy a következő időszakban előtérbe kerül a fenntarthatóság a divatiparban. Kevesebb kollekciót gyártanak majd a tervezők, és a vásárlók is tudatosabban fognak dönteni.