Index Vakbarát Hírportál

Három divat és dizájn innováció jutott befektetéshez egy startup programban

2020. december 12., szombat 20:33

Három divat- és dizájnipari innováció kapott befektetést egy startup programban – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség. Idén rekordszámú, 61 divat- és dizájnipari ötlettel jelentkeztek a kreatív szakmák innovátorai a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startupinkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealap-kezelő közös startupprogramjára.

Az online inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot, amelyek az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt. Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteikből vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Dayre pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, amelyek terméke vagy szolgáltatása ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.

A program záróeseményén öt csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be. A Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségimédia-platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett dizájnfalburkolat.

A bemutatkozó csapatok közül végül hárman, a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealap-kezelőtől.

A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte. A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és dizájnipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése.

A Startup Campus nemzetközi innovációs központ és startupinkubátor. Vállalati és állami partnerei számára fejleszt és valósít meg innovációs programokat, oktatási, inkubációs, befektetési, értékesítési és külföldi piacra lépési szolgáltatásokkal segíti az innovatív projekteket az ötlet fázisától a nagy növekedési potenciállal rendelkező kkv-kig.

Rovatok