Index Vakbarát Hírportál

Amikor a bank mondja fel az ügyfél szerződését

2021. szeptember 30., csütörtök 21:34 | aznap frissítve

A bankszámla szerződések egyoldalú megszüntetésére, felmondására az ügyfél és a pénzforgalmi szolgáltató is jogosult. Felmondási idő kikötésének hiányában az ügyfél a keretszerződést bármikor, azonnali hatállyal felmondhatja. Ha felmondási időt kötnek ki, annak időtartama eltérő az ügyfelek és a pénzforgalmi szolgáltatók esetén.

Ha az ügyfél szünteti meg a szerződést, akkor a felmondási idő az egy hónapot nem haladhatja meg.

A pénzforgalmi szolgáltató felmondása esetén két hónapnál rövidebb felmondási idő kikötése semmis; kivéve, ha az ügyfél a keretszerződésben foglalt kötelezettségét súlyosan vagy ismételten megszegte, írta a Pénzcentrum.hu.

A felmondáskor a felek kötelesek egymással elszámolni: az ügyfél a fennálló tartozását, míg a pénzintézet a számla pozitív egyenlegét köteles rendezni. A bankszámlán alapuló követelések lejárttá válnak, jóváírják, illetve ráterhelik az előjegyzett kamatokat és költségeket, valamint a felmondás napjáig esedékes számlavezetési díjat. A pozitív egyenleget az ügyfél készpénzben veheti fel, vagy más fizetési számlára utaltathatja át.

Ha a szerződés megszűnésekor a számlatulajdonos egyenlege nem pozitív, akkor ezt a bankok egy erre a célra nyitott, nem kamatozó számlára vezetik át. Az ügyvitel szabályok szerint az elévülési idő végéig kezelhetik, a hirdetményükben meghatározott bankköltségek felszámítása mellett.

Rovatok