Index Vakbarát Hírportál

Műszaki meghibásodást okozhat a rossz minőségű AdBlue a Mol szerint

2021. október 29., péntek 15:49

A romlandó, rossz minőségű, lejárt szavatosságú AdBlue-adalékanyag a járművekben költséges javítással járó műszaki problémákat és akár maradandó károsodást is okozhat – írja az MTI-hez eljuttatott pénteki közleményében a Mol.

A vállalat arról is beszámolt, hogy elegendő AdBlue-ja van ahhoz, hogy a normál fogyasztói igényeket kielégítse, ráadásul szeptember óta húsz százalékkal többet kap a gyártóktól.

Hozzátették: ha csak a szükséges mennyiséget vásárolják meg a fogyasztók, a piac rövid időn belül helyreáll, és mindenkinek jut majd a termékből.

A dízelmotoros járművek adalékanyagát személygépjárművek esetén jellemzően tízezer kilométerenként, nehéz tehergépjárművek esetén pedig ötezer kilométerenként érdemes utántölteni.

Leszögezték: a Molhoz továbbra is annyi AdBlue érkezik a gyártóktól, amennyivel normál kereslet esetén biztosítani tudja az autósok zavartalan ellátását.

A vállalat azt is közölte, hogy a sajtóhírek nyomán kialakult pánikfelvásárlás okozta a készlethiányt a tíz-hússzorosára nőtt lakossági kereslet mellett, ezért a Mol továbbra is arra kéri a fogyasztókat, hogy a termékből csak megbízható forrásból és a valóban szükséges mennyiséget vásárolják meg, hogy rövid időn belül elegendő AdBlue legyen az utakon a hét minden napján.

Ahogy arról az Index is beszámolt, a Mol átmeneti korlátozást jelentett be az AdBlue nevű adalék folyamatos ellátásbiztosítása érdekében. Az akkori tájékoztató szerint limitálták az egy tankolás alkalmával vásárolható mennyiséget: kútoszlopról egyszerre legfeljebb ötven liter tankolható, a kannás változatból pedig maximum egy darab vehető.

A Mol azonban jelezte: továbbra is annyi AdBlue érkezik hozzájuk a gyártóktól, amennyivel ki tudja szolgálni a normál lakossági igényeket. Közölték: ha megszokott igények lennének a piacon, azokat gond nélkül ki lehetne elégíteni, azonban hatalmas felvásárlási hullám indult meg, aminek következtében készlethiány alakult ki.

Később olyan hír is napvilágot látott, hogy hirdetési oldalakon már  horroráron kínálják az adalékanyagot. Az adalékból ugyanakkor nem érdemes nagy készleteket felhalmozni,  ugyanis egy átlagos dízelautóba ezer kilométerenként 1-1,5 liter adalékot kell tölteni.  Ráadásul a terméknek átlagosan két év a szavatossági ideje, amelynek lejárta után már nem szabad felhasználni, mert károsíthatja az autót.

Rovatok