Index Vakbarát Hírportál

Erős húsvéti forgalomra készülnek az áruházláncok

2022. április 14., csütörtök 07:53

Az infláció óvatosabbá teszi a vásárlókat, többet válogatnak, de a drágulás ellenére is bővülni fog a húsvéti forgalom a tavalyihoz képest – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.

Ebben az időszakban megugrik a vásárlás élelmiszerekből, de most nagyon élénk az iparcikküzletek forgalma is – hívta fel a figyelmet Vámos György.

A keresetek emelkedése és az év eleji juttatások miatt nőtt a háztartások vásárlóereje, ami megjelenik az üzletekben, a növekvő jövedelmek lehetővé teszik, hogy többet vásároljanak a családok

– fejtette ki az MTI-nek nyilatkozva.

A szakember szerint a forgalom növekedése nagyobb arányú lesz az iparcikkeknél, mint mondta, a többletjuttatásokat nagyobb értékű beszerzésekre költik a családok. Hozzátette azt is, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások megszűnése után szívesen térnek vissza a hagyományos üzletekbe a vásárlók.

Az Aldi erős keresletet tapasztal az élelmiszerek területén, ugyanakkor érzékelhető a fogyasztók szokásosnál is nagyobb árérzékenysége, így a vásárlók jelentős része az olcsóbb, illetve az akciós termékeket keresi, és sokan időzítették vásárlásukat a kuponakciók időszakára. A legerősebb forgalom a nagypénteket megelőző csütörtökön és nagyszombaton várható.

Az ünnepet megelőző időszakban a vásárlások átlagos értéke jelentősen, akár 30-40 százalékkal is meghaladja a máskor tapasztaltat

– jelezték.

Az Auchan két számjegyű forgalomnövekedést vár a tavalyi húsvéti időszakhoz képest. Kiemelték, hogy a húsvéti csokoládék esetében darabeladásban is két számjegyű a növekedés, sonkák esetében pedig közel 10 százalékos. Az Auchan tapasztalatai szerint a magasabb kategóriás és az akciós termékek iránt van nagyobb kereslet.

A CBA tájékoztatása szerint az utolsó héten a legnagyobb a vásárlói roham, nagyjából 20-30 százalékkal többet költenek a vevők egy-egy vásárlásnál, és jóval többen is vásárolnak ezekben a napokban az átlagos időszakhoz képest. Az online térben is megélénkül ilyenkor a forgalom.

A karácsony után a húsvéti időszak a következő legforgalmasabb; ez az idén is így van, és a korábbiakhoz hasonlóan ebben az évben is jelentős bővülést várunk 

– közölte a Penny.

A Spar az elmúlt hetekben tapasztalt tendenciák alapján a forgalom növekedésével számol – közölte a vállalat. Arról is tájékoztatott, hogy a vásárlói szokások annyiban változtak, hogy az alacsonyabb árfekvésű termékek forgalma némiképp megnőtt.

A Tesco úgy látja, hogy visszatérhet a járvány előtti lendület a húsvéti fogyasztásban. A visszarendeződés az év során már korábban megkezdődött, és arra számítanak, hogy az idei húsvét a 2019-eshez hasonló forgalmú lesz.

(Borítókép: Balogh Zoltán / MTI)

Rovatok