Index Vakbarát Hírportál

Kínában már a luxus dívik, nem az olcsó gagyi

2022. április 16., szombat 18:56

Kína luxusdivatpiaca valószínűleg gyorsan kilábal a koronavírus-járvány okozta zavarból, és újra magához tér. Az idei év első negyedévében ugyanis a világ legnagyobb luxuskonszernje, az LVMH mintegy 30 százalékkal növelte eladásait még annak ellenére is, hogy a kínai piac sokáig egyáltalán nem tért magához.

A Louis Vuitton és a Christian Dior anyavállalata szerint a geopolitikai válság ellenére az idei év dinamikusan indul, és újra növekvő kereslet mutatkozik a bőráruk irányába. Az előző negyedévi 28 százalékos növekedés, valamint az elemzői 20 százalékos várakozás után kiváló évkezdésről számolt be a Business of Fashionnek a társaság.

A vállalat árbevétele így 19,51 milliárd dollárra emelkedett, mivel a kozmetikumokat és egyéb kiskereskedelmi cégeket magukban foglaló üzletágak (például Sephora) is két számjegyű növekedésről számoltak be. 

A koronavírus okozta zárlatok visszatérése Kínában visszavetette az eladásokat ezen a kulcsfontosságú piacon, míg Oroszország ukrajnai inváziója az országgal szembeni átfogó szankciókat váltott ki amellett, hogy világszerte megingatta a piacokba vetett bizalmat.

A jelentés előtt az LVMH részvényeinek árfolyama egy év alatt 14 százalékkal esett vissza, szemben a legnagyobb európai vállalatok átlagos 7 százalékos esésével

– írja a portál.

Kínában, ahol az elmúlt hetekben (például Sanghajban) szigorú zárlatot rendeltek el a koronavírus terjedésének korlátozására, az LVMH közölte, hogy üzleteik március második felében gyengélkedtek, a csoport mégis optimista az eladások gyors helyreállítását illetően.

A konszern növekedéséhez hozzájárultak az amerikai eladások is, ahol a világjárvány óta megugrott a felső kategóriás termékek iránti kereslet. Európában ráadásul turisták hiányában a vállalat a helyi vásárlóerőre fókuszált, de a turizmus fellendülése most további kedvező számokat produkálhat.

Arra a kérdésre, hogy a Louis Vuitton folytatja-e a kivonulást az áruházi koncessziókból, a vállalat úgy reagált, hogy ugyan az amerikai áruházakban lévő üzletek száma csökkent az elmúlt 10 évben, de minden régióra más fogyasztói szokás jellemző, ezért folyamatosan monitorozzák a változó igényeket, és azoknak megfelelően lépnek – mondta a lapnak az LVMH.

(Borítókép: James McCauley Harrods / Getty Images)

Rovatok