Index Vakbarát Hírportál

A Honeycomb többségi tulajdonosa lett a 4iG

2022. október 5., szerda 19:33

A 4iG Nyrt. adásvételi megállapodást kötött a Honeycomb Hungary és Central Europe vállalatcsoport 75 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról – tette közzé a tőkepiaci társaság a Budapesti Értéktőzsdén.

A Honeycomb rendelkezik a Brisk szoftver és az erre épülő Brisk médiatechnológiai platform kizárólagos felhasználási jogával. Az akvizíciót követően a nyugat-balkáni piacon – ahol ilyen, vagy ehhez hasonló szolgáltatás jelenleg még nem elérhető – megkezdődhet a rendszer értékesítése a hirdetői piac szereplői számára, szoros együttműködésben a régió kiemelt televíziós társaságaival − írta közleményében a 4iG.

A Honeycomb platformja egy automatizált, Magyarországon fejlesztett reklámminőség-ellenőrző, transzkódoló- és továbbítórendszer. A felhőalapú rendszer a digitális, lineáris vagy nonlineáris televíziós, azaz broadcastingpiacra optimalizált, multimédia-hirdetési tartalmak minőség-ellenőrzésére, transzkódolására, archiválására és kijátszási pontok felé történő továbbításra szolgál. 

A 4iG csoport hosszú távú stratégiájának megfelelően a Honeycomb akvizíciója egy új képességgel gyarapítja a cégcsoport telekommunikációs ágazatát, amellyel a csoport szolgáltatásainak köre is tovább bővül. A képességgel egy olyan szolgáltatási piacra lép be a részvénytársaság, amely kiegészíti a meglévő szolgáltatásait, a cégcsoport üzleti és technológiai hátterével pedig hatékonyan tudja támogatni a rendszer további régiós fejlődését, illetve értékesítését is. Az akvizíció a versenyjogi eljárást követően 2022 végéig zárulhat

– olvasható a 4iG közleményében.

A Honeycomb Hungary & Central Europe vállalatcsoport 2018-ban jött létre Budapesten. Főtevékenysége a lineáris és nonlineáris televíziós partnerek részére végzett reklámminőség-ellenőrzés, transzkódolás (azaz sugárzási formátumba való átalakítás), archiválás és a televíziós kijátszási pontok felé való továbbítás. A Honeycomb itthon a világ második és harmadik legnagyobb szereplőjének összeolvasztásából létrejött PEACH Videónak először vegyesvállalati partnere, majd 2021-től stratégiai partnereként működik a régió közel 8 országában.

A cég mindössze 4 év leforgása alatt átvette a piacvezető szerepet Magyarországon, és jelenleg a közép-kelet-európai, valamint a Balkán broadcastingpiacainak meghódítására koncentrál. Itthon egyebek közt eddig olyan jelentős televíziós társaságok választották a Honeycombot, mint a Network4/DMC, a Discovery, a TV2 Csoport vagy az MTVA.

Rovatok