Hétfőn tartott sajtótájékoztatót a Helyiipari és Városgazdasági Dolgozók Szakszervezete (HVDSZ) 2000, amelynek elnöke a szemétszállításban dolgozók bérigényeiről is beszélt.
A rakodóknak 350 ezer, míg a sofőröknek négyszázezer forintos nettó alapbért kérnek a bértárgyalásokon a budapesti hulladékszállításban dolgozók – fogalmazott hétfői sajtótájékoztatóján a Helyiipari és Városgazdasági Dolgozók Szakszervezete (HVDSZ) 2000 elnöke, Király András.
A szakszervezeti elnök az MTI híradása szerint azt is elmondta, hogy garanciát kérnek a munkafeltételek biztosítására, valamint a kukásautók és a célgépek folyamatos karbantartására.
Király András hozzátette: a munkáltatóval megállapodtak abban, hogy január 15-ig, a bérmegállapodás aláírásának tervezett időpontjáig folyamatosan tárgyalnak a feltételek teljesítéséről.
A HVDSZ álláspontja szerint a jelenlegi rezsihelyzet és az infláció csak növelte az ágazatban évek óta meglévő nehézségeket.
Mára tarthatatlanná vált, hogy azok a dolgozók, akik egészségüket veszélyeztetve a Covid alatt is helytálltak, csupán 240-300 ezer forintot visznek haza
– fogalmazott Király András, aki egyúttal azt is megjegyezte: az általa vezetett szervezet kompromisszumkészséget szeretne mutatni a tárgyalásokon.
A szakszervezeti elnök arról is beszélt: büszkék arra, hogy mind a köztisztasági dolgozóknak, mind a 25 ezer főváros alkalmazottnak kiharcoltak kétszázezer forintnyi rezsikiegészítést.
Ahogy arról korábban az Index is beszámolt, a Budapesti Közművek keretében önállóan működő FKF Hulladékgazdálkodási Divízióban október 4-én kedden reggel munkabeszüntetés kezdődött. Emiatt Budapesten és egyes agglomerációs településeken elmaradt a kommunális és a szelektív hulladék begyűjtése.
A cég vezetése a történtek után folyamatosan tárgyalt a sztrájkolókkal, míg csütörtök este létrejött a megállapodás, amelynek főbb elemei a következők:
Karácsony Gergely főpolgármester bejegyzésében azt írta, hogy a megállapodásnak köszönhetően újraindult Budapesten a szemétszállítás.
Az egyezség szerint „Budapest a lehetőségeihez mérten segíti a hulladékszállításban dolgozó munkatársait az áremelkedések és a rezsiköltségek növekedése miatti megélhetési gondok enyhítésében, ők pedig felveszik a munkát, és mindent elkövetnek a felhalmozott lemaradás mielőbbi bepótlása érdekében”.