Index Vakbarát Hírportál

Lefulladt a motor az Audi bértárgyalásán

2023. február 21., kedd 18:16

Nem közeledtek az álláspontok az Audi Hungaria keddi bértárgyalásán: mivel a legutóbb 5 százalékos emelés volt a munkáltatói válasz a munkavállalói oldal 23 százalékos bérkövetelésére, a szakszervezet az érvei ismertetése után új ajánlat kidolgozására kérte a vállalatot.

Ha kedd, akkor bértárgyalás a győri Audinál. Ahogy az előző hetekben, úgy ezúttal is ezen a napon ült le egymással egyeztetni a vállalat delegációja a munkavállalói oldalt képviselő Audi Hungária Független Szakszervezettel (AHFSZ). Mint ismert, egy héttel korábban az érdekképviselet 23 százalékos bérkövetelésével szemben a társaság 5 százalékos ajánlata állt, vagyis meglehetősen távoliak voltak az álláspontok.

A mai bértárgyalási forduló alkalmával folytattuk a szakmai egyeztetéseket, elemzéseket, majd a munkáltatót felkértük arra, hogy a következő tárgyalási fordulóra egy újabb béremelési javaslattal érkezzen

– értékelték az újabb kört az AHFSZ-nél. Kifejtették, hogy gazdasági szakértőjük, Lajtai György közreműködésével ismertették a munkáltatói oldallal az Audi Hungaria béremelési javaslatával kapcsolatos észrevételeiket, ellenérzéseiket.

A szakszervezetnél hangsúlyozták: a munkavállalói visszajelzésekre is nagyban építettek.

Pontokba szedett aggályok

A vállalat ajánlatával a következő aggályaik vannak:

Mindezek tekintetében a munkaadói ajánlatot az AHFSZ túlzottan alacsony mértékűnek, irreálisnak és a szakszervezeti tagjaik, munkavállalóink érdekeivel, elvárásaival összeegyeztethetetlennek tekinti, ezért felkérték a munkáltató bértárgyaló delegációját, hogy a következő tárgyalási fordulóra egy újabb béremelési javaslattal érkezzen – ismertették a szakszervezetnél. A felek abban állapodtak meg, hogy a tárgyalások jövő hét kedden folytatódnak.

Mi várható Győrben?

Szakértők szerint még ha első ránézésre szakadéknyinak is tűnik a különbség az 5 és a 23 százalékos béremelési forgatókönyv, pontosabban az ajánlat és a követelés között, 

reális cél lehet egy 15 százalék körüli vagy akár afeletti alku.

A 12 ezer főt foglalkoztató Audi az ötödik legnagyobb foglalkoztató a versenyszférában, ennél többen csak a Magyar Postánál (27,6 ezer), a Volánbusznál (18,6 ezer), a MÁV-nál (17,9 ezer) és a SPAR-nál (14,5 ezer) dolgoznak. Nagy figyelem övezi a győri tárgyalást, de az idő nem szorítja a feleket, hiszen a jelenlegi bérmegállapodás március 31-ig rögzíti a foglalkoztatás feltételeit.

Túlzónak tűnhet, hogy az AHFSZ április 1-jétől (2024. március 31-ig)

de a munkáltatónak meg kell fontolnia, mekkora mozgástere van a kompromisszum elérésére.

Nagy Márton és az Audi

A közelmúltban közben Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter is fogadta az Audi Hungaria Zrt. vezetőit, Alfons Dintner igazgatósági elnököt, Patrick Heinecke pénzügyekért felelős igazgatósági tagot és Lőre Péter vállalati kommunikációért és kormánykapcsolatokért felelős igazgatót. A felek áttekintették a gazdaság, valamint a járműipar helyzetét, a rövid és hosszú távon jelentkező kihívásokat.

Lapunk megkereste az Audi Hungariát, hogy kommentálja a bértárgyalás fejleményeit, amint választ kapunk a vállalattól, cikkünket frissítjük. 

(Borítókép: Krizsán Csaba / MTI)

Rovatok