Index Vakbarát Hírportál

BYD-csúcsvezető: „Ez kicsinálhatja ezeket az autógyártókat”

2024. október 13., vasárnap 19:36

Stella Li, a kínai BYD felső vezetője egy interjúban elmondta, hogy Kínában nekik, gyártóknak a következő tíz-húsz évre egyértelmű a helyzet, viszont Európában a dolgok ide-oda ingadoznak, ami elbizonytalanítja a vásárlókat, és nem vesznek elektromos autót. Arról is beszélt, hogyan kerülnek végzetes hátrányba az európai elektromosautó-gyártók, és hozzávetőleg mennyibe kerülhet a BYD belépőmodellje.

Stella Li a Frankfurter Allgemeine német lapnak kifejtette, hogy Európában már olyanokat hallunk, hogy egyes vállalatok visszatérnek a belső égésű autókhoz, „de ha öt év múlva az egész világ átáll az elektromos autókra, ők nem állnak majd készen, mert nem fektettek be”.

„Ez hosszú távon nagyon veszélyes. Ez megöli ezeket az autógyártókat” – figyelmeztet a kínai BYD németországi vezetője, aki szerint fenntartható tervre, hosszú távú kiszámíthatóságra van szükségünk. A kínai kormánynak van ilyen hosszú távú stratégiája, amely világosan kimondja: elektromos autókat és plug-in hibrideket kell építeni. „Kínában nekünk, gyártóknak a következő tíz-húsz évre egyértelmű a helyzet” – fogalmazott Stella Li.

Az interjúban többek között a magyarországi BYD fontosságáról is beszélt Li:

Nagy Márton foggal-körömmel küzd a büntetővámok ellen

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az OECD nagyköveteinek informális találkozóján tartott előadásában felhívta a figyelmet, hogy az Európai Uniónak fel kell vennie a küzdelmet az Egyesült Államokkal és Ázsiával szemben, ezért új versenyképességi paktumra van szükség, amely a soros magyar uniós elnökség napirendjének középpontjában áll.

A kínai gyártású elektromos járművek ellen kivetett védővám hatalmas csapást jelent az európai gazdaság, különösen a német autóipar számára

– emelte ki a tárcavezető a hétfői ülésen. Ezt a megosztó döntést öt tagállam – Németország, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia és Málta – is ellenezte, miközben tizenkét ország tartózkodott – világított rá Nagy, aki szerint mindez erős megosztottságot mutat az EU-n belül.

A miniszter külön hangsúlyozta, hogy az intézkedés kereskedelmi hidegháborúhoz vezet, ezért a kivetett vámok hosszú távon is negatívan hatnak majd az unió gazdaságára és versenyképességére.

(Borítókép: Stella Li, a BYD felső vezetője Isztambulban 2024. július 10-én. Fotó: Elif Ozturk / Anadolu / Getty Images)

Rovatok