Az Magyar Nemzeti Bank 7,5 millió forintra bírságolta a Budapest Bankot, mert a bank a hitelkártyákhoz kapcsolódó programjában ígért kedvezményeket nem vagy késedelmesen írta jóvá, illetve megtévesztő módon olyan ügyfeleket is megkeresett ajánlatával akik nem feleltek meg a kedvezmény feltételeinek – derül ki a jegybank közleményéből.
A 2014. június 19-től 2017. június 18-ig terjedő időszakot áttekintő jegybanki ellenőrzésből az derült ki, hogy a bank a szerződésük megszüntetését kezdeményező ügyfeleket a kártya megtartására, további használatra ösztönző ajánlatokkal kereste meg.
Ha az ügyfél vállalta, hogy eláll felmondási szándékától, a bank az ügyfélmegtartó program keretében – meghatározott kártyaforgalom teljesülése esetén – pénzvisszatérítést (pl. késedelmi díj, a vásárlási összeg meghatározott része), díjelengedést (pl. éves kártyadíj), illetve egyéb kedvezményeket biztosított számukra.
Az ellenőrzés alapján ugyanakkor a bank
A jegybank enyhítő körülményként értékelte, hogy a hitelintézet már az eljárás alatt megkezdte az ügyfélmegtartó program felülvizsgálatát, s az elmaradt kedvezmények jóváírását is.