Az áramszámlának, a fizetési emlékeztetőnek, felszólításnak a fogyasztó számára érthetőnek, követhetőnek kell lennie, ellenkező esetben akár kötbér is járhat az ügyfélnek - állítja a Budapesti Békéltető Testület (BBT) az MTI alapján.
A BBT a Kúra döntésére alapozza mindezt aminkor egy fogyasztónak az áramszolgáltató tévedésből 44 036 forintot utalt át túlfizetés címén, majd a téves kifizetést visszakérte, ám
az eredeti összegnél végül többet követelt
a részletfizetések során. Szegény ember hiába rendezte részletekben, de teljesen a tartozását, ami nem is az ő hibájából keletkezett, még utána is figyelmeztették, hogy további hátraléka van, és azzal fenyegették, hogy kikapcsolják az áramot.
Az ember a BBT-hez ment ők pedig a nem megfelelő számlázás miatt a szolgáltatatóra ötezer forint kötbért szabtak ki, és kötelezte a tényleges fogyasztásról szóló elszámoló számla készítésére.
Az ügyben pedig a Kúria megerősítette, hogy az áramszolgáltatók számláinak a fogyasztók számára követhetőnek és érhetőnek kell lennie. Ha pedig a szolgáltató ilyesmire nem hajlandó, akkor a fogyasztónak kötbér is járhat.