Az ötcsillagos szállodává és három különböző fürdőélményt kínáló fürdővé átalakuló Rác mellé épül a gellérthegyi sikló. Ha elkészül, óránként 540 utast tud felvinni a Gellérthegyre. A 300 méter hosszú pályán éjjel-nappal közlekedni fog a sikló, amely Hegyalja út és a fürdő közötti alsó állomást köti össze a Citadella sétánnyal.
Jövőre kezdődik a Gellért-hegyre vezető siklóvasút megépítése. A beruházó Rác Nosztalgia Kft. tervei szerint a gellérthegyi sikló egy 300 méter hosszú pályán működik majd. A Hegyalja út és a Rác fürdő közötti alsó állomástól a Citadella sétányig viszi az utasokat. A két, egyenként 40 férőhelyes kabin óránként 540 fő szállítására akalmas, és a nap 24 órájában közlekedik majd.
A fejlesztéshez egy buszparkoló megépítése csatlakozik az Erzsébet híd budai hídfőjének lehajtója, a Krisztina körút és a Hegyalja úti rézsű háromszögében.
A siklóprojekt egy alagúti szakasz megépítését is tartalmazza az Orom utca vonaláig. Innen a vasúti pálya a Gellért-hegy északnyugati oldalával párhuzamosan, 3,5 méter magasan haladva éri el a felső fogadóállomást a Citadella sétánynál. A beruházással egy száz éve dédelgetett terv valósul meg.
A sikló megépítése a Rác fürdő korszerűsítéséhez kapcsolódik. A Fővárosi Közgyűlés egy 2002-es döntése alapján szállodává alakítják a Rác fürdő épületét. A 24 millió euróból megvalósuló ötcsillagos szállodát - hasonlóan a budapesti Kempinski Corvinus, illetve Meridien Hotelhoz - az olasz Baglioni Hotels üzemelteti majd.
A közel 5000 négyzetméteren elhelyezkedő komplexum egyszerre három különböző fürdőélményt nyújt a látogatóknak: az 1550-es évekből fennmaradó törökfürdő területén, az Ybl Miklós tervezte kupola alatt, valamint a 21. század igényeinek megfelelő wellnessrészben egyaránt egyedi szolgáltatásokat vehetnek majd igénybe a vendégek.