Egy 2021-es évjáratú Tesla Model S vezetője, aki a múlt hónapban nyolc járművel ütközött az Egyesült Államokban, azt mondta a rendőrségnek, hogy a teljesen önvezető funkció meghibásodása vezetett a balesethez.
A CNN Business közérdekű adatigénylés útján jutott hozzá a balesetet részletező rendőri jelentéshez. A kaliforniai autópálya-rendőrség átnézte azokat a videókat, amelyeken az elektromos autó sávot váltott, és hirtelen lelassított.
A hatóság nem tudta megerősíteni, hogy az önvezető funkció aktív volt-e a baleset idején. Az autópálya-rendőrség szóvivője szerdán a CNN Businessnek azt mondta, az autógyártó rendelkezik ezzel az információval.
A baleset miatt hatalmas torlódás alakult ki az Interstate 80-as autópályán, miután két forgalmi sávot körülbelül másfél órára lezártak a helyszínelés idejére. Négy mentőautót hívtak a helyszínre, összesen kilenc embert, köztük egy fiatalkorút szállítottak kisebb sérülésekkel kórházba a mentők.
A karambol alig néhány órával azután történt, hogy Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója bejelentette: a vezetéstámogató szoftver mostantól bárki számára elérhető Észak-Amerikában. A Tesla korábban a hozzáférést a minősítési rendszerében a magas biztonsági pontszámmal rendelkező sofőröknek engedélyezte.
A jelentés szerint a Tesla Model S körülbelül 90 kilométer/órás sebességgel haladt, és áttért a bal szélső sávba, aztán hirtelen fékezett. Ez láncreakcióhoz vezetett, amelyben végül nyolc jármű ütközött össze.
A Tesla vezetéstámogató technológiáit már vizsgálja az Egyesült Államok Autópályaközlekedés-biztonsági Hivatala, miután olyan váratlan fékezésekről érkeztek jelentések, amelyek „figyelmeztetés nélkül, véletlenszerűen és gyakran többször is előfordulnak a haladás során”.