Az olasz versenyhivatal 20 millió euróra bírságolta a Colosseum jegyeladási rendszerének működtetőit, mivel az alapárnál jóval drágábban kínálták a jegyeket.
Az olasz versenyhivatal összesen 20 millió euróra bírságolta a Colosseum jegyeladási rendszerének működtetőit, amelyek a megszabott alapárnál jóval drágábban értékesítették a belépőjegyeket Olaszország leglátogatottabb idegenforgalmi látványosságánál – adta hírül az MTI.
A legsúlyosabb bírságot, 7 millió eurót a CoopCulture cégre vetették ki, 2024-ig évtizedeken keresztül szándékosan lehetetlenné tették az alapáron megvásárolható belépőjegyekhez a hozzáférést, valamit hét további jegyforgalmazó vállalkozást is megbüntettek. A vizsgálat 2023-ban indult a látogatók és a fogyasztóvédelmi szervezetek jelzésére.
A hivatal megállapította, hogy miután a Colosseumba készülő olasz és külföldi látogatók számára majdnem teljesen lehetetlen volt jegyet venni az arra fenntartott honlapon, arra kényszerültek, hogy más szolgáltatókat vegyenek igénybe, akik jelentős felárat számoltak fel. A szóban forgó jegyforgalmazók 30 ezertől 5,6 millió euróig terjedő bírságot kaptak.
A Colosseum és a Forum Romanum egy részét fedő parkba a belépő fejenként 18 euróba kerül, a római lakosok számára ingyenes, de gyermek-, nyugdíjas- és diákkedvezmény is igénybe vehető. A jegyszolgáltatók ennek az árnak a sokszorosát kérték el, főleg, ha a látogató rövid időn belül szerette volna megtekinteni Róma első számú látványosságát.
A tavalyi év folyamán mintegy 12 millióan fordultak meg a Colosseumban, a törvénytelen jegyeladási rendszer évi több száz millió euró kárt okozott a látogatóknak. A Codacons fogyasztóvédelmi szervezet hangsúlyozta, hasonló visszaélések történnek más jelentős kulturális helyszíneken és események alkalmával is, például koncertek vagy tömeges érdeklődéstől kísért kiállítások esetén.