Index Vakbarát Hírportál

Kitört a reklámháború: Brad Pitt George Clooney ellen

2021. október 13., szerda 19:04

Reklámok. Az életünk részei. Megnézzük szakértői szemmel is.

Az év legzseniálisabb reklámhúzása. Felejtsük el a kreatívot, nézzük az ötletet!

A Nespresso kampánystratégiájának alapja George Clooney, és ahogy a „Nespresso. What else?” (Nespresso. Mi más?) szlogent kimondja minden film végén – már régen beégett az agyunkba. Ráadásul vicces filmeket is készítenek vele, igazi oldschool kreatívok ötlettel, történettel, karakterrel és öniróniával, egyszóval mindennel, amit a reklámokban szeretünk.

Ez jelentősen megnöveli a Nespresso márkaértékét, és minden fenntarthatósági aggály mellett a Nespressót csak felerészben az íze miatt lehet szeretni. A másik fele George Clooney és a reklámfilmjei.

Ehhez képest mindenki csak második. Tizenmásodik. Huszonmásodik. Százmásodik. Pedig vannak jó kávék a piacon. A figyelmet mégis Clooney miatt a Nespresso viszi el.

„De’Longhi? Mi az? Valami kávé? Jaja… ilyen izé, állítólag finom, mindegy, olyan, mint a Nespresso.”

Valahogy a fogyasztók szájából így képzeljük el. Tényleg, mi az a De’Longhi? Valamelyik leárazott kávéfőző vagy túlárazott kávé, vagy melyik is?

Volt. 

Eddig.

A legnagyobb húzás, amit evör kitaláltak marketingszinten, hogy vásárolnak egy történetet. Mi a történet? Brad Pitt és George Clooney országos cimborák. George Clooney felhúzta a Nespressót, oké, ezt tudjuk… Hogy tudnánk erre a versenypályára fellépni?

Igen. Megvették Brad Pittet. Harcoljanak a barátok. Küzdjenek meg. Két kávéarc két márkáért, egymás ellen. Ugrasszuk őket egymásnak a médiavalóságban, és nézzük, hogy a nézők és fogyasztók ki mellé állnak.

Kár, hogy nem nekem jutott eszembe.

Zseniális ötlet. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy milyen filmet forgatsz. Bőven elég az ötlet: Brad Pitt De’Longhival. Ennyi.

És kinek jó ez? A fogyasztónak mindenképpen: van még egy kávémárka, ami odateszi magát, ahol a Nespresso van, és azt állítja, a minősége versenyképes. Így van miből választani. Kettő márkáról beszélünk, tehát még meg is lehet jegyezni. A De’Longhinak is jó, hiszen egy egyszerű húzással fellépett arra a pályára, ahol eddig a Nespresso egyedül játszott, és senki másnak nem sikerült mellé felkerülnie.

Az a vicc, hogy ez még a Nespressónak is jó. Ha nem nekik a legjobb. Van egy arcuk, egy rakás jobbnál jobb filmjük, de lehet, hogy mindehhez már hozzászoktak a nézők. Úgyhogy itt egy újabb csavar, ami további izgalmakat fog hozni.

Mert a két legjobb játszik. Olyan ez, mint a BL-döntő: a győztes és a vesztes is nyer.

Amúgy a Pitt–De’Longhi-film, annak ellenére hogy nem vicces fajta, stílusban és atmoszférában szépen odatett férfikarakter café racer motorral, urban nomád macsó stílusban, magányos farkas utazik a naplementével szcenárióval teljesen hiteles pozicionálás. Egyben van az egész. Egy szépséghibával: egy ilyen arc doppiót iszik, nem cappuccinót. De ez most nem számít. Innentől kezdve ihatna Jó éjszakát teakeveréket is.

(Borítókép: Brad Pitt és George Clooney. Fotó: Gregg DeGuire / J. Merritt / WireImage / Getty Images)

Rovatok