no

Index Vakbarát Hírportál

Időben megkapjuk Az éhezők viadalát

2012.03.22. 11:17
A héten nem lesz skandináv művészfilm a mozikban, csak egy izlandi akciómozi, sok állat, némi embervadászat és egy agytumoros férfi. Premierek.

Csempészek

Az alsógatyás rapperből színészfélévé fejlődő Mark Wahlberg és a jóseggű Kate Beckinsale (ezúttal szőkén) 87,2 millió dolláros bevételt hoztak össze egy 25 milliós filmnek, amit a díjhalmozó izlandi rendező, Baltasar Kormákur forgatott újra saját filmjéből, a 2008-as Reykjavík Rotterdamból. A sztori a szokásos akciófilmes klisékkel indul: a kiöregedett, jó útra tért csempész (Wahlberg) már régen gyereknevelésre cserélte a lövöldözést, ám amikor a sógora óriásit bukik egy drogüzleten, még egyszer utoljára leakasztja a szögről a hatlövetűt, és rendet vág a családját fenyegető drogbárók, bérgyilkosok és mocskos zsaruk között. A végeredmény a Dallas Morning News szerint egy "kiváló B-film a korrupt New Orleansról", a Rolling Stone viszont nem tartja Mark Wahlberget jó akcióhősnek: "Olyan a szerepében, mint valami alvajáró". (IMDb: 6,7 pont, Rottentomatoes: 51 százalék, Index-ítélet: 7/10)

Az igazi kaland

Az amerikai premierhez képest három hónap késéssel hozzánk is befutott végre a Majdnem híresért Oscar-díjjal jutalmazott Cameron Crowe családbarát állatmeséje, ami 103,4 millió dollárt szedett össze a karácsonyi premiere óta (a későbbi premierről a stúdió döntött, de még így is jobban jártunk például a dánoknál, akik csak nyáron láthatják). A filmben a gyerekeit egyedül nevelő, mackós Matt Damon felhagy a nagyvárosi juppiélettel és kiköltözik egy lebontásra ítélt állatkert mellé, egy rakás cuki oroszlán, zebra, medve és tarajos sül szomszédságába, ahol természetesen a szerelem is utoléri egy dögös állatbarát (Scarlett Johansson) képében akivel még az apaszerep szokásos buktatóit is könnyebben átvészeli. A kritikusoknak bejött a film, az Entertainment Weekly szerint "a címtől kezdve a családbarát történetig minden pont olyan, mint egy Tim Allen-vígjátékban, azzal a különbséggel, hogy ez a film jó", és a Wall Street Journal is "szívmelengető családi program"-ként ajánlja, amire nyugodtan elmehet minden gyerek és felnőtt. (IMDb: 7,3 pont, Rottentomatoes: 66 százalék)

Az éhezők viadala

Milliós példányszámban eladott sikerregényből forgatott milliós jegyeladásokat ígérő akciómozit Gary Ross, aki korábban olyan ifjúsági filmek forgatókönyveit írta, mint a Segítség, felnőttem! vagy a Cincin lovag. Az éhezők viadala sztorija a Menekülő emberből és a Battle Royale-ból lehet ismerős: a távoli jövő Amerikájában minden évben egymásnak eresztenek tizenkét kölyköt az Éhezők viadalán, egy életre-halálra zajló küzdelmen, amit élőben közvetíti a tévé. Amikor a 16 éves Katniss Everdeen húgát kisorsolják, a lány (Jennifer Lawrence) önként jelentkezik helyette a Viadalra, aláírva ezzel a halálos ítéletét. A kritikusok imádták, Roger Ebert szerint "igazán szórakoztató" film született, amiről az Entertainment Weekly is azt írta, "Suzanne Collins víziójának erős, becsületes és megingathatatlan adaptációja". Mivel a film amerikai premierje március 23-án lesz, bevételi adatok még nincsenek. A brit kópiából a cenzorok kivágtak 7 másodpercet, hogy az Éhezők viadala bekerülhessen a gyerekbarát kategóriába. (IMDb: -, Rottentomatoes: 90 százalék)

Fehér pokol

Liam Neeson szinte minden évben leforgat egy olyan filmet, amiben kőkemény borostás akcióhőst alakít és egyedül harcol az egész világ ellen. Ezúttal egy 25 millióba kerülő, 68 millió dollárt kaszáló túlélőmoziban láthatjuk, ahogy az egykori Jedi mester egy alaszkai repülőgép-szerencsétlenség után vérszomjas farkasokkal és félőrült emberekkel verekszik a hó fogságában. A kritikusok jól elvitatkoztak a filmről a januári amerikai premier óta: Richard Roeper szerint a Fehér pokol "sokkal több, mint egy ember a természet ellen-típusú történet", a Philadelphia Inquirer viszont azt írta róla, hogy "csak megismétli az ember a természet ellen-történeteket".  (IMDb: 7,2 pont, Rottentomatoes: 78 százalék)

Járhatatlan út

A Cirkó ezen a héten nem egy új skandináv filmet mutat be, hanem egy tavaly Cannes-ban is díjazott német drámát Andreas Dresentől. A rendező a Kilencedik Mennyország és a Whisky és vodka után ezúttal egy agytumorban szenvedő férfi utolsó hónapjait mutatja be. (IMDb: 8,3 pont, Rottentomatoes: -)